Peugeot 407 - автомобилът на старо


От френските дизайнери по дефиниция се очакват екстравагантни идеи. През 2004 г. обаче Peugeot изведе пословичната любов на галите към различния стил до нови висоти. Надали седан от долния сегмент на средния клас някога е имал толкова странна предница, колкото 407. Любителите на статистически данни могат да са доволни, защото наследникът на 406 определено им дава материал за цифрови сравнения. Каталожната информация сочи, че разстоянието от върха на бронята до предната ос надвишава метър, което май е рекорд за категорията. Надвесът от 1 029 мм придава изключително противоречив профил на 407-ицата, но изобщо не попречи на модела да се продава добре. Пет години след дебюта на хищното Peugeot присъствието му в обявите за продажба става все по-плътно. Харесван от едни и презиран от други, нестандартният французин определено има какво да предложи на почитателите на различния подход при конструирането на автомобили. Дали това е достатъчно основание за покупка обаче, всеки трябва да прецени сам.
Разбира се, 407 може да предложи много повече от зрелищен дизайн. Самото междуосие от над 2.7 метра подсказва колко комфорт и пространство обещава
каросерията
Особено впечатляваща в това отношение е версията комби, която върви по 1 500-2 000 евро по-скъпо от седана на вторичния пазар. Ако пък колата е била поръчана с предлагания като опция панорамен покрив, потенциалният собственик и спътниците му могат да са сигурни, че ще добият представа как се пътува в Рая. От сглобката на екземплярите от най-ранните серии има какво да се желае, макар че и амортизацията носи вина за състоянието на някои видимо "уморени" 407-ици. Инженерите и дизайнерите обаче няма как да се измъкнат от обвиненията за някои чисто конструктивни недостатъци на модела. Размерите на прословутата предница, например, често стават причина за наранявания по бронята. В комбинация с клиренс от едва 135 мм епохалният надвес води до увреждания на долната кора на двигателя и окачването. Подбитите прагове също не са рядкост, а проектираният за снижаване на аеродинамичните шумове пластмасов обтекател на долния шарнир на задните амортисьори практически се влачи по земята.
Най-вече на съвестта на стилистите тежи и друга неприятна особеност на 407. Очакваният простор в
купето
се потвърждава, но само на предните седалки. Отзад - особено в седана - страдащите от клаустрофобия не биха се чувствали никак добре, което не може да се оправдае в автомобил с широчина от 1.8 и дължина 4.7 метра. Ергономичните недостатъци се компенсират от доста прилична изработка и качествени материали, които доближават Peugeot-о до немските образци в сегмента. Още с лансирането си моделът изкушаваше с изключително обширна гама от екстри и повечето употребявани екземпляри са екипирани богато. Освен това 407 се оказа много харесван в ролята си на служебна кола, за чието оборудване рядко се пести при покупка. Френската сглобка обаче невинаги е на ниво и при оглед на харесана кола е добре да се провери не само състоянието на интериора, а и функционалността на всички бордови помощници.
Конкуренцията в сегмента на 407 е крайно сурова и дори японците установиха, че статегията с две-три моторизации в гамата трудно привлича европейския купувач. В това отношение френският лъв открай време се представя отлично. Наследникът на 406 се оборудва с цели осем
двигателя
и 11 нива на мощността в диапазона от 109 до 211 к.с. При това дори най-слабият 1.6-литров турбодизел дърпа удерено солидната лимузина благодарение на въртящия си момент от 240-260 Нм в зависимост от модификацията. Надали за някого ще прозвучи изненадващо фактът, че делът на нафтовите мотори в продажбите надхвърля чувствително този на бензиновите. Опитът и постиженията на френската дизелова школа и тази на PSA в частност са предостатъчен атестат за избора на модификация. Всеки от общо четирите агрегата си заслужава по-високата цена, но 2.0- и особено 2.2-литровите HDi с мощност 136 и 170 к.с. съответно като че ли най прилягат на 407-ицата. V-образният шестак с обем 2.7 идва малко в повече с 204-те си конски сили (монтират го на Jaguar XJ!), а 440-те нютонметра натоварват сериозно силовото предаване.
Почитателите на бензина могат да избират измежду 4 двигателя с обем 1 749 (116 или 125 к.с.), 1 997 (136 или 140 к.с.), 2 230 (158 или 163 к.с.) и 2 946 см3 (211 коня). Класическата за сегмента двулитрова моторизация е напълно достатъчна за ежедневните нужди.
Всички агрегати демонстрират отлична механична здравина, което не може да се каже за управляващата електроника. Особено уязвими в този план са дизелите, които са снабдени с вече отработена система Common rail, но не понасят некачествена нафта. Купувачите винаги трябва да окачват потенциални проблеми с горивните помпи. Статистиките отбелязват немалко дефекти на клапана за рециркулация на отработените газове (особено при 2.0-литровия HDi) и странно поведение на модула за контрол на двигателя (ECU) заради неправилно разчетени данни от сензора на газта. В някои случаи електрониката изненадва неприятно и с неизправности на 6-степенната автоматична
скоростна кутия
Ако чертата под списъка с плюсове и минуси на 407 се теглеше тук, моделът можеше и да попадне сред фаворитите. За съжаление ремонтни работи по сложното многолостово
окачване
на модела в български условия понякога се налагат след едва 15 000 км. Тогава могат да се предадат предни долни шарнири, а при по-активен стил на шофиране - и задна долна опора на двигателя. След още толкова километри често се нуждаят от смяна предните спирачни дискове. Бързо се износват и останалите компоненти по ходовата част на модела, което я прави най-слабото място от конструкцията му. Добрата новина за купувачите е, че състоянието є лесно може да се установи дори по слух.
Peugeot 407 се радва на широка популярност в България, в което няма нищо странно. От една страна марката има доста почитатели у нас, а от друга този автомобил олицетворява по чудесен начин всички френски добродетели. За жалост като почти всеки свой земляк е наследил и някои по-тъмни черти от характера, които понякога се отразяват на джоба на собственика.
mobile.bg

3 коментара:

Анонимен каза...

ydriii

Анонимен каза...

френски трошляци

Chamburi каза...

ne losh avtomobil no ima i dosta nedostatuci

Популярни автомобили