Opel Meriva / Опел Мерива

Opel Meriva
Интересуващите се от автомобили си спомнят, че преди няколко години рюселсхаймските конструктори извадиха на бял свят минивана Zafira. Успехът на функционалната седемместна кола не зъкасня и тя бързо се наложи на европейските пазари. Наскоро немските инженери представиха новата си разработка, наречена Meriva и представляваща най-общо казано субкомпактен микрован. Това возило, направено на базата на Concept M, вече се предлага и у нас и впечатлява с функционалност, динамика и надеждност. Благодарение на любезното съдействие на Sofia Auto екипът ни успя да се запознае подробно с “по-малкия брат” на Zafira. Тестваният от нас автомобил, заемащ нишата между Zafira и Agila, бе оборудван с 1.6-литров вентилов агрегат и най-ниско ниво на оборудване Essentia. Именно на тази модификация ще акцентираме сега.


Екстериор
Германските дизайнери са се съобразили с повечето модни тендеции, но наред с това са се старали формите да изглеждат максимално опростени. При разработката на проекта нженерите са се водели от статискиката, която сочи, че болшинството потенциални клиенти вече не предпочитат модерните допреди няколко години биоформи. При Meriva, а така също и при новата Vectra опростените и малко поизсечени черти играят съществена роля в цялостния облик на автомобила. Погледнете ли за първи път микрована веднага се набиват на очи големите вертикални предни блок светлини. Те и високо разположените задни светлини придават на возилото необходимата доза динамика. Освен естетично, местоположението на стоповете е и много практично. Видимостта им е по-голяма, като освен това са предпазени от леки удари. Като цяло външният вид на Meriva не е екстравагантен, но в никакъв случай не може да се каже, че е стандартен. Според специалистите е намерен оптималният вариант за функционалната семейна кола.



Интериор

Именно салонът на Meriva е основният є коз. В интериора на колата са използвани много елементи от други модели на компанията, но тяхната съвкупност представлява едно съвсем ново решение. Най-впечатляваща е патентованата система FlexSpace. Тя позволява максимална свобода в подредбата на интериора, без да бъде демонтирана нито една от седалките. Петместният ван може с лекота да бъде превърнат в четири, три или двуместен автомобил с изключително голям багажен отсек. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Отзад нещата не изглеждат по-различно. При необходимост задните кресла могат да бъадт изтеглени назад и встрани, в зависимост от предпочитанията на път ника. Багажното отделение също е изключително функционално. То е абсолютно равно, като има и второ дъно. Долната част на багажника започва от горния край на бронята, а петата врата се отваря нагоре. Между нея и бронята няма борд - факт, който значително улеснява товаренето на тежки и обемисти товари. Уредите на арматурното табло са стандартни, не блестят с екстравагантност, но са много информативни. Единственият недостатък по отношение на салона е управлението на дисплея, намиращ се над средната конзола. Бутоните са в непосредствена близост до екрана и са доста далеч от обсега на водача. Това до известна степен би могло да отвлече вниманието на шофьора. Иначе материалите от които са изработени всички елементи в салона са на изключително високо ниво, а видимостта е отлична.

Двигател
Автомобилът се предлага у нас с три бензинови агрегата. Два от тях са с обем 1.6 литра и мощност съответно 87 и 100 к.с. Разликата идва от наличието на двойно повече клапани при втория вариант (16). Третият мотор е с работен обем 1.8-литра и мощност 125 к.с. Скоро се очаква да започне и продажбата на Meriva с дизелов двигател, който ще е с обозначение 1.7 DTi. Според нас оптималният вариант за подобно четириколесно е средният по мощност бензинов мотор. Динамиката му е отлична, безшумен е и предвид сравнително лекото купе ще ви накара да се чувствате уверен на пътя. Освен това разходът на гориво е в нормите за класа, а съвременната концепция на ecotec двигателя завършва картината.
Окачването на Meriva е твърдичко, но не дотам за да причини дискомфорт на пътуващите. За сметка на по твърдата возия стабилността в завоите е отлична. В сравнително високото купе почти не се усеща крен дори при навлизане в по-остри завои с по-висока скорост. Автомобилът е оборудван с механична петстепенна скоростна кутия, но като опция се предлага и псевдо автоматичната трансмисия на Opel. Според нас системата easytronic е за предпочитане, тъй като при стандартната механика превключването на предавките би могло да създаде известни трудности на по-неопитни водачи. Скоростите “не влизат като по масло” и с превключването им трябва да се свикне.

Цена
Отличното качество на изработка, присъщо за всички нови модели на Opel , ясно се вижда и при Meriva. Изчистеният дизайн, динамичният двигател и най-вече функционалният салон накланят сериозно везните в полза на немския микрован. Предвид съотношението на тези качества и парите, необходими ви да притежавате Meriva, трябва да знаете, че автомобилът е един от отличните варианти за функционална семейна кола.

Радослав Славчев

Коментари

Популярни публикации