BMW Serie 3 318i - потребителски тест драйв

'Имам колата от една година. Взех я на старо и съм навъртял около 25 хил. километра откакто е моя. Като цяло съм доволен - автомобилът е много комфортен и изключително стабилен на пътя. Пътуването извън града е удоволствие дори и с висока скорост. За мен е плюс, че пътят се усеща невероятно добре, но това разбира се идва с цената на "по-тежък" волан и по-твърда возия.
Колата е натъпкана с екстри, които, не съм избирал, а просто попаднах на свястна бройка, която беше добре оборудвана - ксенонови фарове, спортни седалки, сензор за дъжд, темпомат и т.н. Не откривам особен смисъл в някои от тях. (сензора за дъжд например е супер тъпа работа!)
Двигателят е бензинов 143кс и според мен е много добър компромис м/у мощност и икономия. Никога не съм мерил точния разход, но наблюденията ми са, че градско харчи 10-12л/100 според сезона и настроението, а със 140км/ч по магистралата с включен темпомат е 7л/100.
Едно много хубаво нещо е, че радиусът на завиване е много по-малък в сравнение с други коли, които съм карал включително и по-малки. Това прави паркирането и маневрирането много лесно.

За 1 година съм ремонтирал следното:
- консумативи (масла, филтри, накладки)
- пълнене на климатика
- предни носачи - много слабо място на колата (май пак са за смяна, ебаси кратерите са тука!!!)
- тампони на предните носачи
- 2 бобини на цилиндрите - оказа се, че са фабричен проблем, който се е отстранявал гаранционно, но за съжаление на моята не са били сменени
- някакво уплътнение на вакуум помпата

Имам следните настоящи проблеми:
- нещо пак хлопа по окачването отпред (в София няма 100 метра път без дупки!!)
- включването на 1ва е нещо много тегаво
- климатика мирише - оказва се, че и други имат този проблем
- пак носи надясно - не мога да уцеля майстор да ми направи реглажа както трябва

Като цяло съм доволен от колата и бих я препоръчал на всеки, който иска хубав луксозен и най-вече младежки автомобил, макар и вече поостарял.
Не ми харесва, че частите са може би малко по-скъпи и тая лека тромавост при потегляне. Също така ми се струва, че голяма част от цената на автомобила се дължи на марката - за тия пари според мен може да се купи направо нова кола, която няма да е БМВ, но пък ще е нова и може би по-практична.
Не ми харесва и лошия имидж, който си е изградила марката в България и тази всеобща предубеденост, че ако караш БМВ задължително си някой тъпак!

Поради някаква причина оценките по категории не се публикуват както съм ги дал, затова ето ги моите:
Приложимост в ежедневието - 9
Надеждност - 8
Оборудване - 10
Пространство - 7
Цена/Качество - 7
Качество на материалите - 10
Разход на гориво - 8
Удоволствие от шофирането - 9 '
аутомедиа.бг

Коментари

Популярни публикации