Над 1 000 000 коли на ток до 2020 г.

  Най-голямото европейско автомобилно изложение за годината в Париж превърна идващата 2011-а в първата “наелектризирана” година за масовия транспорт.

Само след няколко месеца на пазара ще излязат коли, които не гълтат гориво, не бръмчат, не изпускат вредни газове и ускоряват уверено като тролеи, но без жици.

Милион и половина посетители на отворилия вчера автосалон край Сена със 100 световни премиери ще видят електромобилите, на които народът ще се прекачи в близко бъдеще.

Първите “бели лястовици” от новата генерация са технологичните близнаци “Опел Ампера” и “Шевролет Волт” (минават 60 км само на ток и общо 500 км с бензинов мотор) плюс тризначките “Пежо iOn”, “Ситроен С-Зеро” и “Мицубиши i-МIEV” (140 км само на ток). Двете френски “сестри” вече са на тезгяха, но не се продават, а се дават под наем за суми между 300 и 500 евро на месец.

До 2020 г. по света вече ще се движат над 1 млн. електромобила, т.е. една на всички 800 коли няма да спира на бензиностанцията, а ще се зарежда с ток от контакта.


Собствениците им няма да си мерят толкова конските сили, максималната скорост и бързото ускорение, а километрите, които се изминават без презареждане на батериите.

Само преди 20 години средният разход на бензиновите автомобили е бил 10 литра на 100 км, в момента е около 8, а съвсем скоро ще бъде... нула.

“Ягуар” се качи на самолетни турбини

“Ягуар” взриви вчера Парижкото автошоу с новия си авангарден модел C-X75. Суперколата е хибридна - всяко от колелата й се задвижва от отделен електромотор, чиято мощност и издръжливост се увеличава многократно от две газови турбини.

Благодарение на тях английската “котка” може да вдигне 330 км/ч или да пробяга разстоянието от Лондон до Берлин (около 900 км), като харчи само 6,7 литра гориво и отделя 2,8 кг въглероден диоксид на 100 км. Турбините, чиито прототипи са в самолетната индустрия, нямат нужда от масло и водно охлаждане като конвенционалните буталови двигатели. Заедно електромоторите и турбините генерират мощност 778 “коня”. А 6-часово зареждане на батерията в домашни условия осигурява пробег 109 км само на ток.

Дизайнерите определиха творението си като “И-тайп на ХХI век”. “И-тайп” се смята за най-успешния модел на “Ягуар”, произвеждан през 1961-1975 г., с над 70 000 продадени коли.

C-X75 е все още концептуален модел. От “Ягуар” ще определят дата за старт на масовото му производство, след като се чуе как се възприема той от критиката в Париж.

Хибрид на “Пежо” вече е с резервна седалка

Хибридната технология на “Пежо” намери нов дом под капака на концептуалния автомобил HR1.

Това е нова градска лека кола с форми на SUV и купе, чиито врати се отварят вертикално. Без изобщо да се срамува от възрастта си, френската компания си подари за своя 200-годишен юбилей този интересен прототип, който разбива шаблона, че електромобилите са бавни и скучни.

И автосалонът в Париж е най-подходящото място “лъвската” марка да се похвали с него.

Колата се задвижва от 3-цилиндров бензинов мотор с мощност 110 конски сили и малък електрически двигател с 27 конски сили. На борда има системи, които се управляват с гласови команди тип “хендфсри” и много нови технологии, включително така наречената резервна седалка за пети пътник отзад.

За серийното си производство “Пежо” показа новия “508” като седан и комби, който ще замени двата големи съществуващи автомобила “407” и “607”.

“Мини” расте, стана и джип

Автомобилната икона “Мини” стана най-щурото семейство, след като се роди четвъртият член на фамилията и той е... джип.

При “Мини Кънтримен” всичко е по четири - четири врати, четирима пътници (предлага се и триместна задна седалка), задвижване на четирите колела и дължина над 4 метра. Плюс багажник като на кола от средния клас с обем 350 литра, а при сгъване на облегалките - до 1170 литра.

Джипът запазва удоволствието от шофирането тип “картинг” на класическото “Мини” със спортните мотори (3 бензинови и 2 дизелови) от групата майка БМВ с мощност от 90 до 184 конски сили.

Технологично джипът е на висота с модерните системи за двойно предаване и за намаляване на разхода (старт-стоп и регенериране на спирачната енергия).

Крокодил захапа “Ситроен”

Висшата мода се качи на четири колела, сглобени новаторски от “Ситроен” и облечени стилно от “Лакост”.

Концептуалният автомобил е една от звездите на автосална в Париж и обединява имената на двете марки, които диктуват модата в своя бранш.

Колата е със закръглени и мощни форми. Покрив и врати няма, а на предните места се сяда през изрязани отвори в каросерията. Седалките са облечени в памучни тапицерии от най-изискани материи, които използва известният производител на ризи и фланелки с крокодилче на гърдите.

Трилитров бензинов мотор под предния капак е достатъчен, за да добави за шофьора и пътниците удоволствие и от задвижването, а не само от външния вид и контакта с колата.

Наред с концептуалния автомобил с крокодила “Ситроен” показа на изложението пращящото от технологии ново поколение на “С4”, как ще изглежда същата кола в още по-шикозната си модификация “DS4” и във версията ван “С4 Пикасо”. (Репортер на “Труд” вече тества “С4”, очаквайте скоро първите впечатления от колата.)

trud.bg

Няма коментари:

Популярни автомобили