Подготовка на автомобила при зимни условия

* Сменете гумите със зимни. Благодарение на специалната си каучукова смес, зимните гуми постигат по-високо ниво на сцепление и стабилност при температури под 10 градуса Целзий - дори при суха настилка. Специалният самопочистващ се профил на протектора осигурява максимален контрол над автомобила в режим на спиране, ускорение или завиване на заснежена, кишава или разкаляна настилка. Зимните гуми, които поставяте, не трябва да са карани повече от шест месеца, а профилът им трябва да е с дълбочина от минимум четири милиметра.

* Използвайте пестеливо акумулатора. Статистиката сочи, че изтощените акумулатори са най-честият източник на сериозни аварии на пътя. Изключването на главните консуматори на електричество като климатичната инсталация, вентилацията и отоплението на задното стъкло преди стартиране на автомобила ще ви помогне да спестите доста от енергията на акумулатора.

* Стартирайте автомобила и веднага потеглете! Оптималната работна температура на двигателя се постига най-бързо в движение. Работата му на празни обороти с цел “да загрее” е абсолютно ненужно и вредно за околната среда.

* Почиствайте прозорците и светлините. Отстранявайте снега и леда от стъклата на прозорците и светлините. Шофирането с взиране през малък почистен участък от челното стъкло е забранено от закона в много страни и е изключително опасно!

* Уверете се, че нивото на антифриза е достатъчно. В умерените географски ширини радиаторите, системите за почистване на стъклата и светлините функционират оптимално когато антифризът и водата са смесени в отношение, гарантиращо безпроблемна работа до минус 25 градуса по Целзий.
clubford.org

Коментари

Анонимен каза…
...на кой автомобил може да работят реотаните на задното стъкло без да е запален двигателя?
Анонимен каза…
Trabant moje da tragne vednaga,no kola s tubina i triabva pone 15 sekundi rabota na miasto,imenno za da zagree turbinata,ina4e smianata e pone 1000evro...
Анонимен каза…
Admin: много от луксозните модели на определени марки имат различни начини за подгряване на автомобила и размразяване на стъклата - било то чрез keyless go , било то дистанционно подаване на напрежение към нагревателите на стъклата или вградена печка с таймер и други подобни системи . Не е задължително двигателят да работи за да се включат задните реотани , макар че почти всички автомобили са настроени по този начин за да се избегне падане на акумулатор-а и други сходни проблеми
Анонимен каза…
Dori i bolidite ot F1 se zagryavat predvaritelno do postigane na rabotna temperatura- ne optimalna v dvigatelya za da se "razlee" hubavo masloto v motornia blok i togava se poteglya. Tova vaji i za skorostnata kutia-vsichki znaem kak pri studeni uslovia predavkite ne vlizat vednaga shtom zapalim dvigatelya. Taka che pone 10-20 secundi da se izchaka predi poteglyane e daje polezno za dvigatelya na vashata kola. Osven tova pri rabota na studen dvigatel amortizaciyata na trieshtite se chasti e 5 puti po visoka otkolkoto pri topul motor i skorostna kutia.
Анонимен каза…
Zimnite gumi ne triabva da sa karani poveche ot 6 meseca. Vsiaka zima s novi gumi. Toia ne e dobre.
Анонимен каза…
yseshatm che nqkoi ot komentirashtite tyk sa ot onezi kalufi , koito karat sus zagaseni farove za da ne im se habqt krushkite , a gospodina ako iska moje i kiymbe da si sloji v kypeto ako iska da si zagree dvigatelq dobre , da moje optimalno da se nadbqgva nali kato vuv F1
Анонимен каза…
господа, загрявайте двигателите!!! до температура 40-60'С на маслото в двигателя не вдигайте над 2-2500 оборота!!!
Анонимен каза…
админа се е опитал да каже "нещо" ... :)
подготовка означава, да се подготвиш, а не да си загряваш двигателя..
няколко мои съвети, може и да ви прзвучат тъпо, но всеки ден минавам около 200 км с личния си автомобил през балкански пътища..
Гумите както каза админа трябва да са нови или поне да имат 4 мм протектор /иначе има и глоби/.
В багажника трябва да имаш поне 1 литър концентрат за чистачките, по желание е и малко антифриз.. чистачките, обогревателя и парното на автомобила трбява да са изрядни, винаги, фори когато тръгване на 10 км, трябва да имате повече гориво в автомобила, аз винаги имам над 30 литра зимно време. Лопата, вериги /може и течни, но помагат само за лед/, една малка брадва, а може и 3-4 кг. пясък смесен със морска сол... Казах вериги.. има и текстилни... не съм ги пробвал, но със сигурност няма да прецакат гумата или джантата... също така и стъркалка за лед. Много неща са но зимата си е зима, не знаеш какво може да стане на пътя.. аз в багажнка си имам и дебела връхна дреха, тъкавици /топли/ .. гадно е да слагаш вериги на -27 градуса в планината.. ръцете ти замръзват за 5 мин...
Ако някой се сети за още нещо може да добави..
Admin каза…
Полезни съвети , само бих добавил и едно зарядно за GSM :)