Купе с две врати от средния клас, във версията 3.2 FSI А5 разполага с 265 к.с.(195 kW).
Audi A5 се прави на базата на новия A4 и се характеризира с изключително качество на изработката и безупречно пътно поведение. 3,2-литровия FSI (бензинов) двигател се комбинира с безстепенна автоматична скоростна кутия и осигурява предостатъчно тяга. Разходът на гориво зависи силно от поведението на десния ви крак – от 7 до 15 литра на 100 км.
В сферата на сигурността A5 разполага с иновативни системи като радар – АСС, предупреждение при непреднамерено напускане на лентата и т.н.(всички срещу доплащане), които в този клас не се подразбират и помагат за избягване на инциденти.
Качеството на материалите в интериора и изработката е на най-високото възможно ниво в този клас.
Едно от слабите места на този модел е не особено добрата видимост. Този ефект е следствие на дълбоката позиция на седене в комбинация с високата странична линия и широките колонки, така че нито габаритите на предницата, нито задната част могат лесно да бъдат преценявани.
Управлението на Audi A5 е много лесно. Воланът, педалите и скоростният лост са ергономични и много удобни. По желание чистачките и фаровете могат да се управляват от сензор. Седалките са с ръчни настройки, но срещу доплащане можете да имате и елекстронно управление с мемори функция. Електрическото управление на стъклата и огледалата се подразбира, автоматичният климатик също е много лесен за ползване. Като цяло шофьорското място напомня силно на това при А4 като споделя всичките му силни страни: добра функционалност и превъзходно качество на изработката.
На задните места обаче е много тясно. Отпред човек с височина до 1,85 м би се чувствал удобно, докато отзад не става за по-високи от 1,70 м, защото биха си опирали главата в тавана, а коленете в предните седалки.
Окачването е със спортни, твърди настройки и въпреки това не е некомфортно. Някои неравности по шосето могат сериозно да ви раздрусат, но затова пък няма никакво клатене или люлеене. Срещу доплащане можете да поръчате Audi Drive Select система, която вече дава избор между три режима настройки на окачването: комфортно, спортно или автоматично.
A5 оборудван със 6-цилиндровия 3.2 FSI с 265 конски сили е много добра комбинация. Данните говорят достатъчно: ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,6, максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. При това положение едва ли ще останат някакви неизпълнени желания, въпреки че субективно чувството за ускорение при 3,0 литровия дизелов мотор е по – интересно, защото той тегли невероятно още от ниските обороти.
Скоростната мултитроник безстепенна кутия изисква привикване. Който иска може да сменя сам имагинерни 8 предавки, но при всички случаи получава спокойно и комфортно пътуване. За маниаци на тема спорт това би било непривично, за тях се препоръчва комбинацията Tiptronic – Quattro или направо ръчна скоростна кутия.
Багажникът на А5 има 390 литра обем, което попада в средната статистика за класа, а при свалени облегалки на задните седалки товарният обем се увеличава на 680 литра.
А5 като цяло е много сполучливо, спортно и сигурно купе, което си има и добра цена – над 45 хиляди евро.
Audi A5 се прави на базата на новия A4 и се характеризира с изключително качество на изработката и безупречно пътно поведение. 3,2-литровия FSI (бензинов) двигател се комбинира с безстепенна автоматична скоростна кутия и осигурява предостатъчно тяга. Разходът на гориво зависи силно от поведението на десния ви крак – от 7 до 15 литра на 100 км.
В сферата на сигурността A5 разполага с иновативни системи като радар – АСС, предупреждение при непреднамерено напускане на лентата и т.н.(всички срещу доплащане), които в този клас не се подразбират и помагат за избягване на инциденти.
Качеството на материалите в интериора и изработката е на най-високото възможно ниво в този клас.
Едно от слабите места на този модел е не особено добрата видимост. Този ефект е следствие на дълбоката позиция на седене в комбинация с високата странична линия и широките колонки, така че нито габаритите на предницата, нито задната част могат лесно да бъдат преценявани.
Управлението на Audi A5 е много лесно. Воланът, педалите и скоростният лост са ергономични и много удобни. По желание чистачките и фаровете могат да се управляват от сензор. Седалките са с ръчни настройки, но срещу доплащане можете да имате и елекстронно управление с мемори функция. Електрическото управление на стъклата и огледалата се подразбира, автоматичният климатик също е много лесен за ползване. Като цяло шофьорското място напомня силно на това при А4 като споделя всичките му силни страни: добра функционалност и превъзходно качество на изработката.
На задните места обаче е много тясно. Отпред човек с височина до 1,85 м би се чувствал удобно, докато отзад не става за по-високи от 1,70 м, защото биха си опирали главата в тавана, а коленете в предните седалки.
Окачването е със спортни, твърди настройки и въпреки това не е некомфортно. Някои неравности по шосето могат сериозно да ви раздрусат, но затова пък няма никакво клатене или люлеене. Срещу доплащане можете да поръчате Audi Drive Select система, която вече дава избор между три режима настройки на окачването: комфортно, спортно или автоматично.
A5 оборудван със 6-цилиндровия 3.2 FSI с 265 конски сили е много добра комбинация. Данните говорят достатъчно: ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,6, максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. При това положение едва ли ще останат някакви неизпълнени желания, въпреки че субективно чувството за ускорение при 3,0 литровия дизелов мотор е по – интересно, защото той тегли невероятно още от ниските обороти.
Скоростната мултитроник безстепенна кутия изисква привикване. Който иска може да сменя сам имагинерни 8 предавки, но при всички случаи получава спокойно и комфортно пътуване. За маниаци на тема спорт това би било непривично, за тях се препоръчва комбинацията Tiptronic – Quattro или направо ръчна скоростна кутия.
Багажникът на А5 има 390 литра обем, което попада в средната статистика за класа, а при свалени облегалки на задните седалки товарният обем се увеличава на 680 литра.
А5 като цяло е много сполучливо, спортно и сигурно купе, което си има и добра цена – над 45 хиляди евро.
+много високо качество на изработката
+силно парно
+първокласно шаси
+комфортен автоматик
+отлична динамика
+добри спирачки
+високо ниво на активна и пасивна сигурност
-лоша видимост
-затруднено влизане, тясно отзад
-висок разход
-висока цена на закупуване и поддръжка
текст: automedia.bg
Коментари