Новият немски SUV впечатлява с качество, отлично пътно поведение и увеличени off-road възможности
Туарегите са африкански народ, който до края на деветнайсти век управлява голяма част от пустинята Сахара. Известни са със суровия си вид и репутацията на непобедими войни, а немският концерн Volkswagen неслучайно избира това име за своя най-голям високопроходим автомобил.
Още с появата си през 2002 година Touareg впечатлява с възможностти, както на пътя, така и извън него. Сега на ход е втората генерация на модела, който се характеризира с типичното за немците високо качество на изработка, отлично пътно поведение и още по-добри off-road възможности. В това имахме възможността да се убедим по време на обстойния тест драйв, който вносителя на марката организира у нас. Впечатляващ беше маршрутът в пресечена местност из Родопите, където видяхме истинските предимствата на новия Touareg извън асфалтираните пътища.
Втората генерация на Touareg вече се продава у нас, а ето и по-конкретно първоначалните ни впечатления от автомобила.
Екстериор
Touareg е още един от примерите за новата стилистична философия на “народните автомобили”. Целта на дизайнера Клаус Бишоф е била на базата на новата дизайнерска ДНК на Volkswagen да придаде на Touareg още по-елегантно излъчване. От друга страна е запазена и приемствеността от предшественика. Основен акцент в предницата са новите LED светлини, придаващи авангарден вид на автомобила. Те са 15 на брой и са разположени в U-образна форма около основния фар. Така новият Touareg е фирмено идентичен, разпознаваем и в същото време доста модернизиран. Линиите са меки и елегантни, но същевременно излъчват мощ и агресия.
Touareg е още един от примерите за новата стилистична философия на “народните автомобили”. Целта на дизайнера Клаус Бишоф е била на базата на новата дизайнерска ДНК на Volkswagen да придаде на Touareg още по-елегантно излъчване. От друга страна е запазена и приемствеността от предшественика. Основен акцент в предницата са новите LED светлини, придаващи авангарден вид на автомобила. Те са 15 на брой и са разположени в U-образна форма около основния фар. Така новият Touareg е фирмено идентичен, разпознаваем и в същото време доста модернизиран. Линиите са меки и елегантни, но същевременно излъчват мощ и агресия.
Благодарение на по-малката височина на каросерията, късите надвеси и динамичната линия на страничните прозорци, автомобилът не изглежда масивен. Каросерията е леко “вталена” в областта на вратите, като по този начин между предните и задните колони се образува плавно заоблена линия, придаваща стилно и същевременно, атлетично излъчване.
Интериор
В оформлението на интериорния облик на Touareg е подходено още по-меко. Дизайнерите следват максимата приемственост и усъвършенстване. Основно внимание в салона е обърнато на качеството на изпълнение. Като се има предвид пословичната немска прецизност, трябва без колебание да признаем, че и този път всичко е на много високо ниво. Материалите са изключително висококачествени, а сглобката - перфектна.
В оформлението на интериорния облик на Touareg е подходено още по-меко. Дизайнерите следват максимата приемственост и усъвършенстване. Основно внимание в салона е обърнато на качеството на изпълнение. Като се има предвид пословичната немска прецизност, трябва без колебание да признаем, че и този път всичко е на много високо ниво. Материалите са изключително висококачествени, а сглобката - перфектна.
Седалките са удобни и сравнително големи, като впечатление правят многото на брой регулировки във всички посоки. Това с пълна сила важи и за втория ред. Интерес представлява и регулирането на страничните поддържащи детайли от креслата, които наред с оптималната лумбална опора са в основата на комфорта на водача и пасажерите.
За разлика от много от алтернативите, новият Touareg и този път остава петместен. Това до голяма степен повишава комфорта на пътуващите. Мястото за краката и отпред, и отзад е повече от достатъчно, а багажното отеление впечатлява с обем и функционалност. Новост е регулируемата в предно-задно положение задна седалка, която е още един плюс в полза на функционалността на интериорното пространство.
За разлика от много от алтернативите, новият Touareg и този път остава петместен. Това до голяма степен повишава комфорта на пътуващите. Мястото за краката и отпред, и отзад е повече от достатъчно, а багажното отеление впечатлява с обем и функционалност. Новост е регулируемата в предно-задно положение задна седалка, която е още един плюс в полза на функционалността на интериорното пространство.
Уредите са информативни и са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.
Двигател и ходови характеристики
Оптималният според нас агрегат за подобен автомобил е именно предоставеният ни за тест трилитров дизел. Той е мощен и същевременно икономичен. Справя се еднакво добре както на магистрала, така и в пресечена местност. Сработен е перфектно с иновационната осемстепенна автоматична скоростна кутия ZF, която от своя страна поразява с бърз кикдаун и в същото време почти неусетна смяна на предавките. Максималният въртящ момент се предава и на четирите колела през междуосев диференциал Torsen и “раздатка” без понижаващи предавки. Тази отдавна изпитана система върши работа, но от компанията предлагат и по-сериозна. Тя е включена в допълнителното оборудване и се нарича 4XMotion. Разполага с понижаващи предавки и принудителен блокаж на централния и задния диференциал. Опционна е и още една екстра, наречена пневматично окачване. Благодарение на него, водачът може да избира режим на твърдост на окачването в зависимост от ситуацията (comfort, sport и normal), както и да регулира клиренса. При тежки пресечени местности автомобилът може да се повдигне на 300 мм от земята. Много малко от алтернативите на Touareg (по-точно само една от тези, които се продават у нас) може да достигне подобно увеличение на пътния просвет.
Оптималният според нас агрегат за подобен автомобил е именно предоставеният ни за тест трилитров дизел. Той е мощен и същевременно икономичен. Справя се еднакво добре както на магистрала, така и в пресечена местност. Сработен е перфектно с иновационната осемстепенна автоматична скоростна кутия ZF, която от своя страна поразява с бърз кикдаун и в същото време почти неусетна смяна на предавките. Максималният въртящ момент се предава и на четирите колела през междуосев диференциал Torsen и “раздатка” без понижаващи предавки. Тази отдавна изпитана система върши работа, но от компанията предлагат и по-сериозна. Тя е включена в допълнителното оборудване и се нарича 4XMotion. Разполага с понижаващи предавки и принудителен блокаж на централния и задния диференциал. Опционна е и още една екстра, наречена пневматично окачване. Благодарение на него, водачът може да избира режим на твърдост на окачването в зависимост от ситуацията (comfort, sport и normal), както и да регулира клиренса. При тежки пресечени местности автомобилът може да се повдигне на 300 мм от земята. Много малко от алтернативите на Touareg (по-точно само една от тези, които се продават у нас) може да достигне подобно увеличение на пътния просвет.
Както всеки автомобил, и този колкото и да е прецизно изработен, си има своите недостатъци. При новият Touareg същественият е свързан именно с окачването. Автомобилът се държи отлично на магистрала, извън асфалта, но на планински път със завои кренът му е по-голям от необходимото. Дори и в режим sport каросерията се накланя в завои и возията остава по-мека от необходимото.
Цена
За класа, в който е позициониран, и предвид качеството и нивото на оборудване, можем да кажем, че цената на новия Touareg е атрактивна. Интересно е още, че спрямо предходното поколение тя не е повишена. С други думи, ако си падате по луксозни SUV машини, то “Повелителят на пустинята” определено има какво да ви предложи.
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
За класа, в който е позициониран, и предвид качеството и нивото на оборудване, можем да кажем, че цената на новия Touareg е атрактивна. Интересно е още, че спрямо предходното поколение тя не е повишена. С други думи, ако си падате по луксозни SUV машини, то “Повелителят на пустинята” определено има какво да ви предложи.
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 94 200 лв.
Базово оборудване
4MOTION, ESP, ABSplus, EBD, TSS - електронна система за контрол на стабилността при теглене, UCL - кормилен асистент при недозавиване на автомобила, ARP - електронна система против преобръщане на автомобила, RBS - перманентно почистване на спирачните дисковете от вода, BRD - превантивно увеличаване на спирачното усилие при вероятно аварийно спиране, FBS - допълнително увеличаване на спирачното усилие при няколко непосредствени спирания, TCS - електронна система за контрол на сцеплението, EBC - електронна система за контрол на оборотите на двигателя, HBA - хидравличен спирачен асистент, HDAA - асистент при изкачване и спускане по наклон, Електронна ръчна спирачка с Auto Hold функция, DPF - филтър за твърди частици за дизелови двигатели, Електронен имобилайзер, Две предни въздушни възглавници на мястото до водача изключваема, Странични въздушни възглавници отпред, Въздушни възглавници тип “Завеси”, Активни подглавници, ISOFIX - подготовка за закрепване на две детски седалки на 2-ри ред седалка, Електронна защита за деца срещу отваряне на задните врати, Автоматично прекъсване на горивото при злополука, Автоматично включване на аварийните светлини при аварийно спиране, Предупредителен сигнал при непоставен колан на водача, Резервно колело спестяващо място с компресор, Крик и инструменти, Аптечка и светлоотразителен триъгълник, Фарове за мъгла със статична светлина в завой, Лети джанти, Вградена антена в задното стъкло, Тонирани стъкла, Регулиране на предните седалки по височена, Мултифункционален кожен волан с 3 спици, Преден подлакътник с кутия за вещи и извод за 12V, Задна седалка асиметрично делима 40:20:40 регулируема по дължина, Жабка с осветление заключване и климатизация, Двузонален климатроник с разделено регулиране на температурата, Мултифункционален централен дисплей, Механично регулируем волан в дълбочина и по височина, Ел. отопляеми странични огледала с функция прибиране, Радио CD MP3/MP4-плейър със CD-чейнджър за 6 диска и 8 високоговорителя, Вход за външни аудиоизточници AUX IN, Система за рекуперация на спирачната енергия, Старт-стоп функция на двигателя, Предни и задни ел. стъкла, Темпомат, Електромеханично сервоуправление на волана в зависимост от скоростта (Servotronic), Аеродинамични чистачки с програмируем интервал, Сензор за дъжд, Aвтоматично затъмняване на вътрешното огледало, Централно заключване с дистанционно управление и сензор за автоматично отваряне при удар, Система за измиване на фаровете, Извод за 12V в средната конзола отпред и отзад и в багажника, Предупредителен сигнал при неизключени ел. консуматори, Трета стоп-светлина и др.
Допълнително оборудване
Пакет “висока проходимост” 3 392 лв.
Въздушно окачване 5 400 лв.
Вестник "Авто Пазар"
Коментари