Купето във фамилията на Алфа се казва GT. Автомобилът е предназначен за любители на спортното шофиране, а също и на естетически красивите форми на каросерията. Като нов изобщо не е евтин – с цена, доближаваща 30 хиляди евро алфа GT се прицелва директно в конкуренти като BMW 3 Coupe.
Колата е на пазара от 2004 година и се предлага с три бензинови двигатели с обем 1,8 литра (140 к.с.), 2,0 литра (165 к.с.) и 3,2 V6 (240 к.с.). Дизелът в гамата на Alfa GT е 1,9 JTD с мощност 150 к.с.
На пръв поглед изработката на каросерията прави добро впечатление, в някои детайли обаче се откриват слабости. На по-разбити улици крушките на фаровете треперят, огледалото вътре в купето поддава, а капакът на багажника издава странни звуци при отваряне.
Интериорът е много солиден, използваните материали са с много високо качество. В някои версии доминира стилна черна кожа. Обемът на багажника е 280 литра (за сравнение при BMW 3 Coupe багажникът поема 360 л) , но облегалката на задната седалка се дели асиметрично и се сваля.
Шасито е с твърди, спортни настройки, но предлага прилично ниво на комфорт. Все пак някои видове неравности по пътя предизвикват силно трополене. Седалките обаче са много добри, дават сериозна опора на тялото и висок комфорт. Нивото на шум в купето е в рамки, но когато излезете на магистрала – при по-висока скорост – доминира шумът от завихрянето на вятъра.
Управлението на Алфа GT е лесно, но след кратък период на привикване. Бордкомпют ърът може да показва среден и моментен разход, воланът се настройва двуизмерно, скоростният лост ляга удобно в ръката. Висококачественото радио е серийно и се управлява от волана, макар че бутоните не са особено практични. Има отделения за поставяне на предмети, светлинки за четене отпред, но бутоните на централната конзола са много малки и лесни за объркване, а функционалните символи върху тях са твърде малки. Уравлението за подгряването на седалките е скрито под самите седалките.
Още нещо „типично Алфа“, което иска привикване: педалите на спирачката и съединителя са твърде близко един до друг.
Инструментите не са добре четими, когато фаровете са включени, коланите са изнесени много назад и са неудобни за достигане.
Дизеловият двигател 1,9 JTD заслужава аплодисменти – мощност и динамика са много високо ниво, в повечето случаи изпреварванията стават без да се налага да връщате предвака назад. Моторът не е особено култивиран, но и не е груб. Ходът на скоростния лост е сравнително дълъг, но предавките се сменят лесно. Настройките на 6-степенната скоростна кутия отговарят оптимално на възможностите на мотора. На шеста предавка при високо темпо оборотите на двигателя са приятно ниски. Средният разход е от порядъка на 7,6 литра нафта на 100 км.
Воланът е лек, по-скоро директен. Спирачният път от 100 до 0 км/ч с ½ от допустимото натоварване и серийни гуми е 40 м. Спирачките са добри, но внезапното спиране изисква много сила върху педала.
+много красива каросерия
+багажник с възможност за вариации
+добри седалки
+мощен и икономичен дизелов мотор
+прецизна смяна на скоростите
+сигурно пътно поведение
-недостатъци в изработката
-лоша видимост
-дизелът няма филтър за твърдите частици
automedia.bg
Колата е на пазара от 2004 година и се предлага с три бензинови двигатели с обем 1,8 литра (140 к.с.), 2,0 литра (165 к.с.) и 3,2 V6 (240 к.с.). Дизелът в гамата на Alfa GT е 1,9 JTD с мощност 150 к.с.
На пръв поглед изработката на каросерията прави добро впечатление, в някои детайли обаче се откриват слабости. На по-разбити улици крушките на фаровете треперят, огледалото вътре в купето поддава, а капакът на багажника издава странни звуци при отваряне.
Интериорът е много солиден, използваните материали са с много високо качество. В някои версии доминира стилна черна кожа. Обемът на багажника е 280 литра (за сравнение при BMW 3 Coupe багажникът поема 360 л) , но облегалката на задната седалка се дели асиметрично и се сваля.
Шасито е с твърди, спортни настройки, но предлага прилично ниво на комфорт. Все пак някои видове неравности по пътя предизвикват силно трополене. Седалките обаче са много добри, дават сериозна опора на тялото и висок комфорт. Нивото на шум в купето е в рамки, но когато излезете на магистрала – при по-висока скорост – доминира шумът от завихрянето на вятъра.
Управлението на Алфа GT е лесно, но след кратък период на привикване. Бордкомпют ърът може да показва среден и моментен разход, воланът се настройва двуизмерно, скоростният лост ляга удобно в ръката. Висококачественото радио е серийно и се управлява от волана, макар че бутоните не са особено практични. Има отделения за поставяне на предмети, светлинки за четене отпред, но бутоните на централната конзола са много малки и лесни за объркване, а функционалните символи върху тях са твърде малки. Уравлението за подгряването на седалките е скрито под самите седалките.
Още нещо „типично Алфа“, което иска привикване: педалите на спирачката и съединителя са твърде близко един до друг.
Инструментите не са добре четими, когато фаровете са включени, коланите са изнесени много назад и са неудобни за достигане.
Дизеловият двигател 1,9 JTD заслужава аплодисменти – мощност и динамика са много високо ниво, в повечето случаи изпреварванията стават без да се налага да връщате предвака назад. Моторът не е особено култивиран, но и не е груб. Ходът на скоростния лост е сравнително дълъг, но предавките се сменят лесно. Настройките на 6-степенната скоростна кутия отговарят оптимално на възможностите на мотора. На шеста предавка при високо темпо оборотите на двигателя са приятно ниски. Средният разход е от порядъка на 7,6 литра нафта на 100 км.
Воланът е лек, по-скоро директен. Спирачният път от 100 до 0 км/ч с ½ от допустимото натоварване и серийни гуми е 40 м. Спирачките са добри, но внезапното спиране изисква много сила върху педала.
+много красива каросерия
+багажник с възможност за вариации
+добри седалки
+мощен и икономичен дизелов мотор
+прецизна смяна на скоростите
+сигурно пътно поведение
-недостатъци в изработката
-лоша видимост
-дизелът няма филтър за твърдите частици
automedia.bg
Коментари