Peugeot 308 SW Feline 1.6E/150

SW като допълнително обозначение към модели на марката Peugeot се появява през 2002 година с лансирането на 307 SW. С него франсетата представиха нова концепция за автомобил, различен от “класическото комби” или “вана”. Оттогава този тип каросерия се използва и за модели от други сегменти, а именно 407 SW и 207 SW. Сега на ход е новият компактен универсал, който е снабден със седем места и като изключим факта, че е малко по-нисък, доста успешно се вмества в класа на компактните миниванове. Моделът 308 SW постепенно започва да се забелязва по българските пътища или, с други думи, започва да набира популярност. Екипът ни направи доста продължителен и обстоен тест-драйв на отлично екипираната модификация Feline и супер динамичния 1.6-литров бензинов агрегат с мощност 150 к.с. Впечатленията ни са за един функционален и същевременно добре изглеждащ универсал, който разполага с много приличен динамичен потенциал.

Екстериор


Средно високата архитектура е нещото, на което е наблегнато при външността на този модел. По този начин дизайнерите съчетават оптималното вътрешно пространство с динамичния и екстравагантен външин вид. Отвън автомобилът изглежда едновременно солидно и динамично. Дозата лукс се обуславя от изобилието от хром, а агресивната осанка - от превърналите се във фирмени елементи предни въздухозаборници. Заоблената задна част пък внася нотката солидност в иначе екстравагантно изглеждащото комби. 308 SW има по-младежка и спортна линия от тази на стандартните компактни миниванове.

Предницата не се различава от тази на вече добре познатия ни хечбек Peugeot 308. Отзад обаче стоповете са променени заради косо падащата задна врата. 2/3 от тавана представляват продължение на и без това доста голямото предно стъкло. По този начин общата остъкленост става огромна.

Интериор

Заради стъкления покрив просторът в купето е осезаем, но що се отнася до функционалност по-ниският таван е един от малкото минуси на 308 SW. Иначе салонът разполага със седем места, като различното е, че тези на втория ред са отделни едно от друго. Последният ред, естествено, е по-некомфортен от останалите, но все пак седалките са удобни и оптимално големи. Проблем се явява тяхното сгънато положение. Когато третият ред е прибран, подът на багажното отделение не е равен - тоест креслата не потъват, а остават сгънати в товарния отсек. Вторият ред предлага доста комфорт, особено ако там се возят само двама пасажери. Тогава средната седалка бързо и лесно може да се превърне в нещо средно между голям подлакътник и практична масичка. Стъкленият таван стига до края на втория ред седалки и пасажерите могат да се наслаждават на гледката напред и нагоре. Задните два реда седалки лесно се сгъват или демонтират и тогава багажният обем става голям. Що се отнася до приборите, те са смесица от електронни дисплеи и аналогови циферблати, характеризират се с добра информативност и типичния лек френски авангардизъм.

Двигател и ходови характеристики

Още с първоначалното потегляне ясно се усеща мощността, която притежава двигателят с обем 1.6 литра. Тя не е никак малка, което се дължи благодарение на компресор. Турбодупката се усеща, но в никакъв случай не е осезаема. Трябва да споменем, че този агрегат е разработен съвместно с BMW и точно заради това отличните му динамични показатели не са никак учудващи.
Возията може да се определи по-скоро като мека, което е за сметка на по-големия крен в завой, но все пак това е автомобил от така наречения семеен тип, а това не предполага драстично екстремни маневри. Това съвсем не означава, че ще имате проблем с ускорение, доускорение и т.н. 308 SW 1.6E/150 разполага с отлични динамични характеристики. Скоростната кутия е механична шестстепенна, предавките са къси и отчетливи, а предавателните числа са добре съобразени с мощта на двигателя. Системите за активна и пасивна безопасност тук са в пълния си арсенал и значително подпомагат гладкото и безпроблемно шофиране.

Цена

Има и по-ниски, но има и доста по-високи. 308 SW е в т.нар. “златна среда”. Предвид качеството и оборудването парите не са много, а имайте предвид, че базовата цена е доста по-ниска от тази на тествания от нас автомобил. Освен това, ако сте твърд привърженик на комбито, а не на минивана, то именно допълнителните седалки могат да ви спестят 20% от крайната цена.
Радослав Славчев
Вестник "Авто Пазар"

Коментари