BMW 1 Series F-20
Баварците официално представиха новата си първа серия. След като в интернет по неясни пътища се появиха снимки на модела, от BMW решиха да избързат с дебюта и показаха версията хечбек с пет врати. Автомобилът е построен на модернизирана платформа от BMW 3er, но в същото време запазва конструкцията на окачването от досегашната генерация - McPherson отпред и многолостово окачване отзад.
По непотвърдени данни в Мюнхен разглеждат възможността за монтиране на фирмената xdrive система и на новата първа серия. Иначе показаният хечбек разполага с по-голямо с 30 мм междуосие и нараснала с 85 мм дължина. Височината е останала същата, а широчината е по-голяма от предшественика със 17 мм.
Увеличените габарити са довели до по-голямо товарно пространство. Багажникът на новата "единичка" се е увеличил с 30 литра и вече е 360 литра. По този показател автомобилът изпреварва VW Golf и Ford Focus. При свалени седалки товарното пространство може да нарасне до впечатляващите за този клас 1 200 литра.
Базов двигател за новата първа серия на BMW е 1.6-литровия турбомотор, който ще бъде достъпен в два мощностни варианта - със 136 и 170 к.с. (220 и 250 Нм съответно). Този агрегат на практика се явява модернизирана версия на най-популярния двигател на Mini.
Версията със 136 коня е способна да ускори новата първа серия от 0 до 100 км/ч за 8.5 секунди, а по-мощната модификация се справя с това упражнение за 7.4 секунди. На този етап от компанията анонсират и още три дизелови двигателя с обем два литра, но с различна мощност.
BMW 116d разполага със 116 к.с. (260 Нм), BMW 118d - с 143 коня (320 Нм), а BMW 120d генерира 184 к.с. Максималният въртящ момент на най-мощния двулитров дизел е 380 Нм, което му дава възможност да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.2 секунди.
По отношение на трансмисиите новата "единичка" ще се оборудва и с шестстепенна механична скоростна кутия, и с уникалния осемстепенен автомат на ZF. Така новата генерация на първа серия ще стане първият автомобил от Голфовия клас, която ще разполага с такава трансмисия.
В бъдеще се очаква и появата на компактни трицилиндрови дизелови мотори, но на този етап техническите им характеристики не бяха разгласени от компанията. Предполага се, че шестцилиндрови двигатели няма да се монтират въобще на новата първа серия на BMW.
Дизайнът на новия баварски компактен автомобил е разработен от Адриан ван Хойдонк, който през 2009 замени недолюбвания от феновете на марката Крис Бенгъл. Последният пък беше автор на дизайна на първата "единичка". Автомобилът ще дебютира пред публика през септември във Франкфурт.
Планира се 1er да се прави в завода на BMW в Лайпциг, като на по-късен етап от конвейерите ще започнат да излизат и още модификации на модела, включително хечбек с три врати, купе и кабриолет. / Вестник "Авто Пазар"
Баварците официално представиха новата си първа серия. След като в интернет по неясни пътища се появиха снимки на модела, от BMW решиха да избързат с дебюта и показаха версията хечбек с пет врати. Автомобилът е построен на модернизирана платформа от BMW 3er, но в същото време запазва конструкцията на окачването от досегашната генерация - McPherson отпред и многолостово окачване отзад.
По непотвърдени данни в Мюнхен разглеждат възможността за монтиране на фирмената xdrive система и на новата първа серия. Иначе показаният хечбек разполага с по-голямо с 30 мм междуосие и нараснала с 85 мм дължина. Височината е останала същата, а широчината е по-голяма от предшественика със 17 мм.
Увеличените габарити са довели до по-голямо товарно пространство. Багажникът на новата "единичка" се е увеличил с 30 литра и вече е 360 литра. По този показател автомобилът изпреварва VW Golf и Ford Focus. При свалени седалки товарното пространство може да нарасне до впечатляващите за този клас 1 200 литра.
Базов двигател за новата първа серия на BMW е 1.6-литровия турбомотор, който ще бъде достъпен в два мощностни варианта - със 136 и 170 к.с. (220 и 250 Нм съответно). Този агрегат на практика се явява модернизирана версия на най-популярния двигател на Mini.
Версията със 136 коня е способна да ускори новата първа серия от 0 до 100 км/ч за 8.5 секунди, а по-мощната модификация се справя с това упражнение за 7.4 секунди. На този етап от компанията анонсират и още три дизелови двигателя с обем два литра, но с различна мощност.
BMW 116d разполага със 116 к.с. (260 Нм), BMW 118d - с 143 коня (320 Нм), а BMW 120d генерира 184 к.с. Максималният въртящ момент на най-мощния двулитров дизел е 380 Нм, което му дава възможност да ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.2 секунди.
По отношение на трансмисиите новата "единичка" ще се оборудва и с шестстепенна механична скоростна кутия, и с уникалния осемстепенен автомат на ZF. Така новата генерация на първа серия ще стане първият автомобил от Голфовия клас, която ще разполага с такава трансмисия.
В бъдеще се очаква и появата на компактни трицилиндрови дизелови мотори, но на този етап техническите им характеристики не бяха разгласени от компанията. Предполага се, че шестцилиндрови двигатели няма да се монтират въобще на новата първа серия на BMW.
Дизайнът на новия баварски компактен автомобил е разработен от Адриан ван Хойдонк, който през 2009 замени недолюбвания от феновете на марката Крис Бенгъл. Последният пък беше автор на дизайна на първата "единичка". Автомобилът ще дебютира пред публика през септември във Франкфурт.
Планира се 1er да се прави в завода на BMW в Лайпциг, като на по-късен етап от конвейерите ще започнат да излизат и още модификации на модела, включително хечбек с три врати, купе и кабриолет. / Вестник "Авто Пазар"
Коментари