Автомобилът на старо - Хонда Акорд

Малко производители могат да се похвалят с толкова колоритна биография, както Honda. За 40 години компанията успя да се превърне от скромен производител на моторетки в световен лидер, а й някогашните малолитражки от началото на 70-те израстнаха до качествени лимузини, за които се наложи да бъде създадена изцяло нова престижна марка за заблуда на твърдоглавия американски купувач. Днес гамите на Acura и Honda се различават, но и в двете задължително присъства един модел, произвеждан вече седмо поколение подред. Американците го познават под името TSX, европейците и останалата част от света - като Accord. Продава се вече три десетилетия, през последните две от които успя да се утвърди като един от най-качествените автомобили в долния сегмент на средния клас. Противно на логиката, това важи дори за возилата, произвеждани във Великобритания. Доказва го шестата генерация на модела, която се качи на конвейерите през 1998-а.

През изминалите от тогава насам години този автомобил показа толкова здрав дух в здраво тяло, че дори свикналите да търсят под вола теле германски технически служби не свариха да посочат някаква негова сериозна слабост. Точно по тази причина Accord е сред най-скъпите японски алтернативи на вторичния пазар. Купувачите обаче съвсем не се изкушават само от надеждността. Лимузината на Honda изглежда изключително добре, а на пътя може да се опъне на доста по-претенциозни магистрални бегачки.

За недостатъци в качеството на този модел би било пресилено да се говори. Както всеки друг употребяван автомобил обаче, Accord си има някои особености, които не позволяват покупката "на сляпо".Подобно на повечето японски возила от този клас, лимузината на Honda се отличава с абсолютно безупречна сглобка. Изключение не правят даже колите, произведени в Англия, което си е повод за почерпка. Цепнатините между панелите на

каросерията


се отличават с абсолютно еднаква широчина и разлика в луфтовете обикновено говори за удар. Антикорозионната защита също е на ниво. В много редки случаи за някогашния проблем на Honda с ръждата може да напомнят само заварките на напречната греда на пода отзад. Преди покупка обаче не би било излишно да се провери мястото и да се прецени дали корозията може да се отстрани с препарат.
Шестото поколение на Accord се предлага като седан, хечбек и купе. През 1998 г. от гамата на модела отпадна характерното комби с името Aerodeck, което донякъде разочарова почитателите на марката. От това решение на японците обаче изобщо не пострада практичността на автомобила. Онези от купувачите, които държат на големия багажник, могат да се възползват от огромния товарен отсек на хечбека. Независимо от модификацията обаче, Accord радва с премислен и изработен типично по японски

салон

в който не се чуват никакви дразнещи прискърцвания или потропвания дори след грандиозен пробег. По-критичните любители на комфорта недоволстват само от шумоизолацията, от която действително може да се желае повече. Звукът от мотора, разбира се, впечатлява и дори гали ухото, но удрящият се в арките на калниците пясък не радва особено. В това отношение най-онеправдани са пътниците отзад, които са изложени на постоянен шумов фон. Понякога пък страничните стъкла започват да се свалят и вдигат по-трудно заради наслояването на прах и нечистотии, но вина за това носят по-скоро условията на експлоатация и прекалено прецизната механика на Accord.

Любителите на моторен хай-тек добре знаят, че словосъчетанието "Powered by Honda" може спокойно да се преведе като “вечен”
двигател
Дори сложната система за изменение на фазите на газоразпределението VTEC не създава никакви проблеми в процеса на експлоатация. Да се опишат характерни недостатъци на тези мотори е невъзможно, защото такива просто липсват. Да се сбърка с избора на модификация също е трудно, тъй като даже базовата версия с 1.8-литров агрегат разполага с напълно достатъчните за ежедневните нужди 136 к.с. За водачи с по-гореща кръв обаче се препоръчват двулитровата машина със 147 к.с. и особено агрегатът с ходов обем 2 254 см3 (154 коня), който за жялост се монтира само през последните две години от производството на модела. Единствените противопоказания към 2.2-литровия двигател на топмодификацията Type-R и нейните 212 к.с. пък са експлоатационните разходи и изключително скъпият ремонт (дори по стандартите на Honda) в случай на повреда. На вторичния пазар понякога попадат автмобили, внесени от Холандия, оборудвани по правило с газова уредба. Практиката сочи, че тези екземпляри често се нуждает от ремонт на главата.
Един от малкото недостатъци на двигателите на Accord е трудният старт в студено време. Решението на проблема дават различен тип запалителни свещи или препрограмиране на модула, подаващ искрата. Преди покупка е добре да се направи компютърна диагностика на двигателя, защото някои хитреци монтират байпас на модула за проверка на двигателя с обяснението, че индикаторът "Check Engine" светел безпричинно. Всъщност обикновено става дума за опит да скрият от купувача факта, че е повреден кислородният датчик с цена около 150 евро. Не е зле да се провери и състоянието на радиатора, който в първите две години от производството показва склонност към "просълзяване".Ангренажният ремък задължително се сменя на всеки 100 000 км заедно с ремъка на балансиращия вал и ролките. Практиката показва, че последните издържат и двойно повече, преди да навредят на ремъка, но не си струва да се рискува.

Само суперлативи заслужава и

трансмисията


на Accord. Собственикът може изобщо да забрави за съществуването на механичните скоростни кутии, а единственото, което изискват автоматите, е смяна на маслото на всеки 60 000 км.

Лимузината на Honda предлага почти "академична" управляемост, заслуга за която има сложното многолостово

окачване

отпред и отзад. При нормални условия на експлоатация поддръжка по него рядко се налага преди 100-150 000 км. Както при повечето други японски коли от този клас обаче, след тях предстои сериозно капиталовложение, което се изплаща с нов пробег от същия порядък. Лагерите на главините не понасят никак добре неоригинални лети джанти. Ефектните колела с нестандартен размер са в състояние да ги унищожат буквално за 5-6 хил. км. Важно е да се знае също, че доливането или смяната на неоригинална работна течност в хидравликата на волана обикновено води до течове само след няколко дни.

Зевзеци-хондаджии обичат да се шегуват, че покупката на Accord e равносилна на обещанието "докато смъртта ни раздели". Остроумието обаче се отнася не само до легендарната надеждност на този автомобил. На вторичния пазар не са рядкост удряните коли или такива, чийто живот е към края си. Затова към избора трябва да се подхожда внимателно, а за останалото са се погрижили японските инженери.

Справка за модела
Honda Accord
(CG/CH/CL)
История
Октомври 1998 Дебютира шестото поколение на Honda Accord. Моделът се предлага във версии седан, хечбек и купе. За задвижване се предлага бензинов двигател с обем 2.0 литра с мощност 147 к.с., а купето се оборудва и с трилитров V6 с 200 коня
Април 1999 Започват продажбите на топверсията Type-R с 2.2-литров мотор (212 к.с.)
Септември 1999 Дебютира базовата модификация с 1.8-литров двигател със 136 к.с.
Януари 2001 Моторната гама се обогатява с 2.3-литров агрегат с мощност 154 к.с.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)

2 686 EUR
Скоростна кутия (механична)

2 052 EUR
Динамо

534 EUR
Стартер

408 EUR
Водна помпа

269 EUR
Ауспух (комплект)

321 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)

368 EUR
Накладки (предни дискови)

65 EUR
Фар (комплект)

120 EUR
Преден калник

345 EUR

Цените са за оригинални резервни части по
справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Honda Accord 1.8i /136 к. с./, произведен 2003 г.
mobile.bg

Коментари

Популярни публикации