Опел Вектра Ц / Opel Vectra C - проблеми при автомобилът на старо

Опел Вектра Ц / Opel Vectra C е един от най-популярните автомобили по пътищата, но като всички останали и той се слави с някои типични за модела и марката проблеми

Опел Вектра Ц
Опел Вектра Ц - проблеми при автомобилът на старо

Опел Вектра Ц (Opel Vectra C) е изключително популярен по българските пътища благодарение на ниската цена за покупка на старо, ниските експлоатационни разходи и сравнително здравото и издръжливо на българските дупки (басейни).

Аз лично съм горд собственик на няколко генерации на Вектра и смея да твърдя, че предимствата и на третото поколение са повече, отколкото недостатъците. А какви са недостатъците, нека да разгледаме един по един.

Дизелови двигатели
Всяка една от закупените от мен три Вектри (Вектра Б, Б фейслифт, Ц фейслифт) бе с бензинов двигател, макар и така оплюваните Екотек мотори да не са от най-добрите в класа си. Причината е, че Опел от известно време насам не се славят с най-издръжливите и безпроблемни двигатели. Тази тенденция започна именно от поколението на Вектра Ц, която бе обурудвана с доста вариации дизелови мотори а именно: 
  • 2.0 DTI мотор със скромните 101 коня - издръжлив и сравнително еластичен мотор, независимо от ниската мощност. Този двигател стана популярен от Вектра Б и се слави с ниски експлоатационни разходи и изключително нисък разход на гориво от 4.5 до 6.5 литра нафта в зависимост от стила на шофиране.
  • 2.2 DTI със 125 конски сили и много добра динамика - този мотор също за първи път се появи при второто поколение Вектра, но повишения обем и подобрени предавателни числа правят този мотор доста по пъргав и подходящ за първите издания на спортния Vectra GTS. 2.2 DTI двигателя е с една идея по-високи разходи за подръжка и обслужване, като тук най-често се обажда демпфер-а. Погледнато от хубавата страна този мотор подлежи на чипосване/ремапване, като отзивите са резултатие при добри настройки са изключително добри.
  • 3.0 V6 CDTI на Изузо - единственото, което мога да кажа за този мотор при покупка на автомобил втора ръка е просто да го ибягвате, за да си спестите не малко количество пари и главоболия.
  • 1.9 CDTI във версии със 101, 120 и 150 конски сили - двигател разработен в сътрудничество с Фиат Груп. Като цяло този двигател е доста икономичен и много пъргав във версията със 150 коня, но за съжаление работи изключително нерафинирано. При не добра експлоатация може сериозно да ви бръкне в джоба. Същия мотор се вгражда и в Астра и Зафира. Тук бих препоръчал балансираната версия със 120 к.с. и по-нисък въртящ момент, които не натоварват прекомерно съединителя и скоростната кутия.
Opel Vectra C
Среден разход при Opel Vectra C 1.8 бензин 140 коня
Както виждате гамата от дизелови двигатели за Вектра Ц е изключително богата. Не мисля да се впускам детайлно в проблемите на всеки един от тях, но обичайните болежки като изгърмяло турбо, проблемни дюзи, демпферен маховик, честа смяна на свещи и подобни са налице в почти всички от посочените двигатели. Това, което значително се различава от бензиновите мотори на Опел е цената за отстраняването на тези проблеми - обикновено двойно или дори тройно на това при алтернативен бензинов двигател.

Знам, много от вас биха казали, че си струва предвид икономията на гориво и динамиката, заради високия въртящ момент, но това в крайна сметка е въпрос на индивидуално усещане и предпочитания. Аз лично в момента се доверявам на 1.8 бензин с променливо газоразпределение и 140 доста мързеливи кончета. За сметка на това средния разход на гориво от 7.5 литра безоловен 95 ме устройва напълно.

Некачествени пластмаси
Интериора на третото поколение Опел Вектра е доста просторен и сравнително приятен. Различните нива на оборудване предлагат множество екстри и глезотийки като няколко вида кожен салон, пълен ел. пакет, двузонов климатроник, навигация, качествено стерео озвучаване с DVD или CD и много други. За съжаление дори и фейслифт моделите на Вектра Ц страдат от изключително некачествени и донякъде неиздражливи пластмаси на определени зони в купето. За пример ще дам пластмасовия панел около скоростния лост, който е с пукнатина почти във всяка една Вектра, която съм карал или съм се возил. Дръжките на вратите, както и бутоните за ел стъклата също често се протриват и оставят впечатление за изключително лоша експлоатация.

Окачване
Макар и доста твърдо настроено, окачването на Вектра Ц определено не може да се похвали със здравината и устойчивостта с това на Opel Astra H. Казано често дори съм малко разочарован от возията на Вектра-та, но това донякъде се дължи и на лошите пътни услови и настилки в България.

Това са само от някои от проблемните черти на Опел Вектра Ц. Естествено най-важно при покупката на старо си остава това как е поддържан автомобила, който сте си харесали, като силно препоръчвам екземпляри със сервизна история до последно. Добрите новини, че частите (нови и втора ръка) за Вектра са изключително ниски и се намират доста лесно.

Информация за автомобилът на старо Opel Vectra C в английски вариант може да видите тук:

Vectra C – second hand car problems and issues

Коментари

Unknown каза…
Още от първото изречение с "й" и ме орказа да чета. Не някоЙ проблеми, а някоИ проблемИ. Жална ни майка с тези някоЙ приблеми.