Опел Вектра Ц / Opel Vectra C е един от най-популярните автомобили по пътищата, но като всички останали и той се слави с някои типични за модела и марката проблеми
Опел Вектра Ц - проблеми при автомобилът на старо |
Опел Вектра Ц (Opel Vectra C) е изключително популярен по българските пътища благодарение на ниската цена за покупка на старо, ниските експлоатационни разходи и сравнително здравото и издръжливо на българските дупки (басейни).
Аз лично съм горд собственик на няколко генерации на Вектра и смея да твърдя, че предимствата и на третото поколение са повече, отколкото недостатъците. А какви са недостатъците, нека да разгледаме един по един.
Аз лично съм горд собственик на няколко генерации на Вектра и смея да твърдя, че предимствата и на третото поколение са повече, отколкото недостатъците. А какви са недостатъците, нека да разгледаме един по един.
Дизелови двигатели
Всяка една от закупените от мен три Вектри (Вектра Б, Б фейслифт, Ц фейслифт) бе с бензинов двигател, макар и така оплюваните Екотек мотори да не са от най-добрите в класа си. Причината е, че Опел от известно време насам не се славят с най-издръжливите и безпроблемни двигатели. Тази тенденция започна именно от поколението на Вектра Ц, която бе обурудвана с доста вариации дизелови мотори а именно:
- 2.0 DTI мотор със скромните 101 коня - издръжлив и сравнително еластичен мотор, независимо от ниската мощност. Този двигател стана популярен от Вектра Б и се слави с ниски експлоатационни разходи и изключително нисък разход на гориво от 4.5 до 6.5 литра нафта в зависимост от стила на шофиране.
- 2.2 DTI със 125 конски сили и много добра динамика - този мотор също за първи път се появи при второто поколение Вектра, но повишения обем и подобрени предавателни числа правят този мотор доста по пъргав и подходящ за първите издания на спортния Vectra GTS. 2.2 DTI двигателя е с една идея по-високи разходи за подръжка и обслужване, като тук най-често се обажда демпфер-а. Погледнато от хубавата страна този мотор подлежи на чипосване/ремапване, като отзивите са резултатие при добри настройки са изключително добри.
- 3.0 V6 CDTI на Изузо - единственото, което мога да кажа за този мотор при покупка на автомобил втора ръка е просто да го ибягвате, за да си спестите не малко количество пари и главоболия.
- 1.9 CDTI във версии със 101, 120 и 150 конски сили - двигател разработен в сътрудничество с Фиат Груп. Като цяло този двигател е доста икономичен и много пъргав във версията със 150 коня, но за съжаление работи изключително нерафинирано. При не добра експлоатация може сериозно да ви бръкне в джоба. Същия мотор се вгражда и в Астра и Зафира. Тук бих препоръчал балансираната версия със 120 к.с. и по-нисък въртящ момент, които не натоварват прекомерно съединителя и скоростната кутия.
Среден разход при Opel Vectra C 1.8 бензин 140 коня |
Както виждате гамата от дизелови двигатели за Вектра Ц е изключително богата. Не мисля да се впускам детайлно в проблемите на всеки един от тях, но обичайните болежки като изгърмяло турбо, проблемни дюзи, демпферен маховик, честа смяна на свещи и подобни са налице в почти всички от посочените двигатели. Това, което значително се различава от бензиновите мотори на Опел е цената за отстраняването на тези проблеми - обикновено двойно или дори тройно на това при алтернативен бензинов двигател.
Знам, много от вас биха казали, че си струва предвид икономията на гориво и динамиката, заради високия въртящ момент, но това в крайна сметка е въпрос на индивидуално усещане и предпочитания. Аз лично в момента се доверявам на 1.8 бензин с променливо газоразпределение и 140 доста мързеливи кончета. За сметка на това средния разход на гориво от 7.5 литра безоловен 95 ме устройва напълно.
Знам, много от вас биха казали, че си струва предвид икономията на гориво и динамиката, заради високия въртящ момент, но това в крайна сметка е въпрос на индивидуално усещане и предпочитания. Аз лично в момента се доверявам на 1.8 бензин с променливо газоразпределение и 140 доста мързеливи кончета. За сметка на това средния разход на гориво от 7.5 литра безоловен 95 ме устройва напълно.
Некачествени пластмаси
Интериора на третото поколение Опел Вектра е доста просторен и сравнително приятен. Различните нива на оборудване предлагат множество екстри и глезотийки като няколко вида кожен салон, пълен ел. пакет, двузонов климатроник, навигация, качествено стерео озвучаване с DVD или CD и много други. За съжаление дори и фейслифт моделите на Вектра Ц страдат от изключително некачествени и донякъде неиздражливи пластмаси на определени зони в купето. За пример ще дам пластмасовия панел около скоростния лост, който е с пукнатина почти във всяка една Вектра, която съм карал или съм се возил. Дръжките на вратите, както и бутоните за ел стъклата също често се протриват и оставят впечатление за изключително лоша експлоатация.
Окачване
Макар и доста твърдо настроено, окачването на Вектра Ц определено не може да се похвали със здравината и устойчивостта с това на Opel Astra H. Казано често дори съм малко разочарован от возията на Вектра-та, но това донякъде се дължи и на лошите пътни услови и настилки в България.
Това са само от някои от проблемните черти на Опел Вектра Ц. Естествено най-важно при покупката на старо си остава това как е поддържан автомобила, който сте си харесали, като силно препоръчвам екземпляри със сервизна история до последно. Добрите новини, че частите (нови и втора ръка) за Вектра са изключително ниски и се намират доста лесно.
Информация за автомобилът на старо Opel Vectra C в английски вариант може да видите тук:
Информация за автомобилът на старо Opel Vectra C в английски вариант може да видите тук:
Коментари