До края на март в България са продадени 7188 леки, товарни и транспортни превозни средства и 68 мотоциклета, показва статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Това е спад съответно от 59,9% и 12,8%, като финансовата криза се отразява по-слабо върху продажбата на мотоциклети. Според статистиката за първите три месеца са продадени 6898 леки автомобила (-51,3%), което връща пазара на нивото от 2005 г. Огромен е сривът на пазара на камиони, автобуси и товарна техника, като през 2009 г. са продадени едва 290 такива превозни средства, докато за същия период на 2008 са били реализирани 1067 – спад от 72,8%.
Лидер на пазара на леки автомобили продължава да е Volkswagen, който излезе начело в началото на годината. Немската марка е реализирала 796 автомобила, което е спад от 30,2%. VW държи пазарен дял от 11,5%. На второ място е Ford със 739 продажби (-44% и 10,7% дял от пазара), а на трето – Toyota със значително подобрени продажби през последния месец и реализирани общо 716 коли (-53,4%, 10,4% дял). Челната петица допълват Citroen с 630 продажби, който има най-малък спад от всички производители в челото (-13,5%), и Peugeot с 490 продажби (-59,9%). Най-голям спад в продажбите от водещите марки пък има Opel с 485 реализирани коли, което е със 73,7% по-малко от същия период на 2008 г. и марката отпада от челната петица на производителите.
Въпреки цялостната криза на пазара има няколко автомобилни марки, които отбелязват ръст. Такива са Jaguar, който през 2008 г. за първите три месеца не е продал нито една кола, а сега до март е реализирал 6 автомобила. Също така Subaru, продал 70 автомобила през 2009 г. срещу 48 през 2008 г.
Най-сериозно финансовата криза се е отразила на пазара на камиони и автобуси. До март са продадени едва 290 такива превозни средства, докато през миналата година те са били 1067 за първите три месеца, или спад от 72,8%. Лидер на пазара тук е Mercedes със 130 продажби. (Агенция Speed-Press)
Лидер на пазара на леки автомобили продължава да е Volkswagen, който излезе начело в началото на годината. Немската марка е реализирала 796 автомобила, което е спад от 30,2%. VW държи пазарен дял от 11,5%. На второ място е Ford със 739 продажби (-44% и 10,7% дял от пазара), а на трето – Toyota със значително подобрени продажби през последния месец и реализирани общо 716 коли (-53,4%, 10,4% дял). Челната петица допълват Citroen с 630 продажби, който има най-малък спад от всички производители в челото (-13,5%), и Peugeot с 490 продажби (-59,9%). Най-голям спад в продажбите от водещите марки пък има Opel с 485 реализирани коли, което е със 73,7% по-малко от същия период на 2008 г. и марката отпада от челната петица на производителите.
Въпреки цялостната криза на пазара има няколко автомобилни марки, които отбелязват ръст. Такива са Jaguar, който през 2008 г. за първите три месеца не е продал нито една кола, а сега до март е реализирал 6 автомобила. Също така Subaru, продал 70 автомобила през 2009 г. срещу 48 през 2008 г.
Най-сериозно финансовата криза се е отразила на пазара на камиони и автобуси. До март са продадени едва 290 такива превозни средства, докато през миналата година те са били 1067 за първите три месеца, или спад от 72,8%. Лидер на пазара тук е Mercedes със 130 продажби. (Агенция Speed-Press)
Коментари