Новият Ampera представлява своебразна версия на Volt, но с дизайнерския език на Opel. Съответно моделът се очаква да дебютира следващия месец по време на автомобилното изложение в Женева. И докато Volt ще се появи в шоурумите в САЩ късно следващата година, то Ampera едва ли може да се очаква преди 2011 година. От някои чужди автомобилни издания дори си позволиха да правят свои компютърни графики на въпросния модел, като те в общи линии показват точно Volt, но с дизайнерски елементи, типични за стила на Opel. В общи линии основните промени ще са в броните, а евентуално и в дизайна на колелата.
В основата на бъдещия модел ще бъде новата Voltec plug-in хибридна система, която бе представена в концептуалния модел Cadillac Converj Concept по време на автомобилното изложение в Детройт. Voltec представлява най-новата интерпретация на E-Flex plug-in хибридната система на GM, като притежава едновременно компактен двигател с вътрешно горене, както и електрическа система за задвижване.
Така за къси пътувания от порядъка на 60 км Amperа ще може да се движи само с помощта на литиево-йонните си батерии (които могат да бъдат зареждани от стандартните европейски контакти). Според Франк Уебър, шефът зад проектите Volt и Ampera, времето за зареждане на батериите ще отнема само два или три часа. Това ще гарантира факта, че Ampera ще бъде отлично подготвен за управление от повечето европейски водачи. Така например приблизително 80 % от немските шофьори изминават на ден по-малко от 50 км. За по-дълги дистанции колата ще продължи да се движи на електричество, но то ще бъде генерирано от малък двигател с вътрешно горене. По този начин максималната дистанция, която може да бъде измината с едно зареждане, ще бъде 500 мили (800 км). - rs-auto.bg
2009 Opel Ampera Concept Technology Explained - The most amazing bloopers are here
В основата на бъдещия модел ще бъде новата Voltec plug-in хибридна система, която бе представена в концептуалния модел Cadillac Converj Concept по време на автомобилното изложение в Детройт. Voltec представлява най-новата интерпретация на E-Flex plug-in хибридната система на GM, като притежава едновременно компактен двигател с вътрешно горене, както и електрическа система за задвижване.
Така за къси пътувания от порядъка на 60 км Amperа ще може да се движи само с помощта на литиево-йонните си батерии (които могат да бъдат зареждани от стандартните европейски контакти). Според Франк Уебър, шефът зад проектите Volt и Ampera, времето за зареждане на батериите ще отнема само два или три часа. Това ще гарантира факта, че Ampera ще бъде отлично подготвен за управление от повечето европейски водачи. Така например приблизително 80 % от немските шофьори изминават на ден по-малко от 50 км. За по-дълги дистанции колата ще продължи да се движи на електричество, но то ще бъде генерирано от малък двигател с вътрешно горене. По този начин максималната дистанция, която може да бъде измината с едно зареждане, ще бъде 500 мили (800 км). - rs-auto.bg
2009 Opel Ampera Concept Technology Explained - The most amazing bloopers are here
Коментари
Ако бяха я позакали и в движение, щеше да много по-ефектно. Но уви....за сега само така. Не съм голям почитател на Опел, но опредлено когато има иновации във всяка една сфера, те трудно се пренебрегват, независимо от бранда. ;)