Citroen се превърна в европейски лидер в MPV сегментите, което изостри апетита й. Причината за успеха е успешната серия ванове с оригиналния подпис на Пабло Пикасо, първият от които се появи през 1999 г. Xsara Picasso бе сменен с цели два модела - 5 и 7-местен C4 Picasso, което остави ниша за нов модел, който вече се предлага на пазара. Това е C3 Picasso.
Не се заблуждавайте от името и базата от компактния С3, защото новият еднообемник е огромен. Не случайно от Citroen го наричат магическата кутия.
Наистина дизайнът на C3 Picasso прилича на куб. Но това е търсен ефект, защото тази геометрична форма дава на дизайнерите най-много пространство за функционалност. А и съвпада с името, защото Пабло Пикасо е създателят на движението на кубизма. Фаровете са огромни и говорят езика на флагмана С5. Отзад линиите са плавни и свежи. Просто това е един от тези автомобили, които бяхме свикнали да виждаме от Citroen в славните години, когато се караха от инженери и архитекти.
Салонът обаче е
дори по-гениален от екстериора
Дължината е само 4080 мм, но отвътре имате чувството, че габаритите са много по-големи. За това усещане спомага височината от 1620 мм и хитро проектираният интериор от дизайнерите. Те са успели да извлекат багажно пространство от 500 литра, а задният ред седалки може да се премести напред, за да се увеличи допълнително обемът. Сгъването на задния ред е много лесно, а отзад на облегалката е разположена плоскост, която покрива фугите след сгъване. Така имате на разположение абсолютно равен под. Интересно решение на C3 Pisasso е двойният под в багажника, чиято кора има две степени на позициониране. От Citroen твърдят, че може да товарите предмети с дължина 2.41 м, ако сгънете предната седалка до шофьора. Максималният обем при сгънати седалки път е 1506 литра. Както и при останалите ванове, багажникът е екипиран с преносимо фенерче, което служи и като осветление при вдигане на капака.
За да оправдаят напълно името си, Picasso и малкият С3 притежават уникална видимост, а естествено Citroen наблягат на това. Остъклената площ с
панорамния покрив е 4.52 кв.м
Тук сляпата зона от колоната при ляв завой на практика липсва, защото автомобилът има две тънки А-колони с голямо стъкло между тях. Аудиосистемата може да се екипира с навигация. Както всяка модерна система тук има MP3/WMA съвместимост и Bluetooth, но също така и слот за SD карта и USB.
Позицията на управление е изключително удобна, а арматурното табло и конзолата са проектирани със свеж дизайн.
Двигателната гама включва дизел 1.6 HDi с мощност 90 и 110 к.с. и два бензинови агрегата 1.4 и 1.6 с 95 и 120 к.с. Топ версията VTi 120 е разработена в сътрудничество с BMW Group. Максималният въртящ момент е 160 Нм при 4250 об./мин., а средният разход 6.9 л/100 км. По-мощният HDi предлага 240 Нм при 1750 об./мин., а средният му разход е само 4.9 л/100 км.
Благодарение на огромната
колесна база от 2540 мм
и изтеглените в края отпред и отзад гуми управлението е лесно и забавно. Окачването е стандартно за сегмента - MacPherson с триъгълни носачи и стабилизираща щанга отпред и чупеща се надлъжна щанга отзад, което осигурява добра стабилност дори и при влизане в завой с висока скорост.
C3 Picasso се произвежда в словашкия завод на PSA в Търнава с капацитет 110 000 броя годишно. Самият модел е първият, който се появява след представянето на новото лого на компанията и амбициите да прави премиум продукти на стандартни цени.
Технически характеристики - Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 110
ЗАДВИЖВАНЕ
Двигател редови, 4-цилиндров, турбодизел
Работен обем, куб.см 1560
Макс. мощност, к.с. 110
Макс. въртящ момент, Нм 260/1750
Маса, кг 1333
Трансмисия 5-степенна механична скоростна кутия
ДИНАМИКА
Максимална скорост, км/ч 183
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 11.2
Среден разход на гориво, л/100 км 4.9
Емисии СО2, г/км 130
Базова цена, лв. с ДДС около 24 900
capital.bg
Не се заблуждавайте от името и базата от компактния С3, защото новият еднообемник е огромен. Не случайно от Citroen го наричат магическата кутия.
Наистина дизайнът на C3 Picasso прилича на куб. Но това е търсен ефект, защото тази геометрична форма дава на дизайнерите най-много пространство за функционалност. А и съвпада с името, защото Пабло Пикасо е създателят на движението на кубизма. Фаровете са огромни и говорят езика на флагмана С5. Отзад линиите са плавни и свежи. Просто това е един от тези автомобили, които бяхме свикнали да виждаме от Citroen в славните години, когато се караха от инженери и архитекти.
Салонът обаче е
дори по-гениален от екстериора
Дължината е само 4080 мм, но отвътре имате чувството, че габаритите са много по-големи. За това усещане спомага височината от 1620 мм и хитро проектираният интериор от дизайнерите. Те са успели да извлекат багажно пространство от 500 литра, а задният ред седалки може да се премести напред, за да се увеличи допълнително обемът. Сгъването на задния ред е много лесно, а отзад на облегалката е разположена плоскост, която покрива фугите след сгъване. Така имате на разположение абсолютно равен под. Интересно решение на C3 Pisasso е двойният под в багажника, чиято кора има две степени на позициониране. От Citroen твърдят, че може да товарите предмети с дължина 2.41 м, ако сгънете предната седалка до шофьора. Максималният обем при сгънати седалки път е 1506 литра. Както и при останалите ванове, багажникът е екипиран с преносимо фенерче, което служи и като осветление при вдигане на капака.
За да оправдаят напълно името си, Picasso и малкият С3 притежават уникална видимост, а естествено Citroen наблягат на това. Остъклената площ с
панорамния покрив е 4.52 кв.м
Тук сляпата зона от колоната при ляв завой на практика липсва, защото автомобилът има две тънки А-колони с голямо стъкло между тях. Аудиосистемата може да се екипира с навигация. Както всяка модерна система тук има MP3/WMA съвместимост и Bluetooth, но също така и слот за SD карта и USB.
Позицията на управление е изключително удобна, а арматурното табло и конзолата са проектирани със свеж дизайн.
Двигателната гама включва дизел 1.6 HDi с мощност 90 и 110 к.с. и два бензинови агрегата 1.4 и 1.6 с 95 и 120 к.с. Топ версията VTi 120 е разработена в сътрудничество с BMW Group. Максималният въртящ момент е 160 Нм при 4250 об./мин., а средният разход 6.9 л/100 км. По-мощният HDi предлага 240 Нм при 1750 об./мин., а средният му разход е само 4.9 л/100 км.
Благодарение на огромната
колесна база от 2540 мм
и изтеглените в края отпред и отзад гуми управлението е лесно и забавно. Окачването е стандартно за сегмента - MacPherson с триъгълни носачи и стабилизираща щанга отпред и чупеща се надлъжна щанга отзад, което осигурява добра стабилност дори и при влизане в завой с висока скорост.
C3 Picasso се произвежда в словашкия завод на PSA в Търнава с капацитет 110 000 броя годишно. Самият модел е първият, който се появява след представянето на новото лого на компанията и амбициите да прави премиум продукти на стандартни цени.
Технически характеристики - Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 110
ЗАДВИЖВАНЕ
Двигател редови, 4-цилиндров, турбодизел
Работен обем, куб.см 1560
Макс. мощност, к.с. 110
Макс. въртящ момент, Нм 260/1750
Маса, кг 1333
Трансмисия 5-степенна механична скоростна кутия
ДИНАМИКА
Максимална скорост, км/ч 183
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 11.2
Среден разход на гориво, л/100 км 4.9
Емисии СО2, г/км 130
Базова цена, лв. с ДДС около 24 900
capital.bg
Коментари