Audi Q5 - Tiguan с климатроник
Когато се замислите за немско качество и отлична изработка, то наум много бързо ви идва Audi. И тук следва да се подчертае, че един от новите модели на компанията, а именно Q5, напълно следва този подход. Всеки един дребен елемент от конструкцията на Q5 – отвътре и отвън – впечатлява с прецизната изработка, въпреки че вероятно най-пресеченият терен, който този SUV ще види, ще бъде тревната площ през къщата, ако няма къде да паркира. Каросерията е стилизирана така, че да изглежда като SUV (като дори има клиренс от 200 мм и възможност за влизане във вода с дълбочина 500 мм), но като цяло това е една алтернативна на A4 Avant. Това не е лошо нещо, тъй като Q5 изглежда отлично и същевременно избягва негативите, които често са асоциирани с 4х4 автомобилите.
Същото важи и за интериора, където Q5 прилича повече на луксозно комби, отколкото на нещо, което е предназначено за полята... или нивата. Автомобилът си се предлага с кожени седалки, climate control, електрически прозорци и огледала, задни сензори за паркиране, CD стерео уредба, а като опция си идва например сателитната навигационна система. И като се изключи дългият списък със стандартни екстри, Q5 предоставя отлично пространство отпред и отзад, така че спокойно може да превозва четирима възрастни и то по-комфортно, отколкото неговите конкуренти. Освен това има и голям багажник, като достъпът е изключително улеснен.
Много приятно е усещането (макар и заблуждаващо), когато трябва да поглеждаш към скоростомера, за да разбереш с каква скорост се движиш всъщност. Просто Q5 набира неусетно. Конкретният пробван модел е с 3-литров V6 турбодизелов агрегат с мощност от 237 к.с.. Въртящият момент възлиза на 500 Нм, които са на разположение още между 1 500 и 3 000 об/мин. Самият двигател е толкова тих и работи толкова сигурно и спокойно, че още повече увеличава заблудата. Трансмисията в случая е седемстепенна автоматична, като предавките се превключват със страхотна лекота. В такова отношение представителят на Инголщат задминава много свои конкуренти.
И тъй като това е автомобил, който в основата си е предназначен за офроуд, но същевременно трябва да предлага и добро управление, то неизбежно се е стигнало до компромис. В случая Audi са решили да премахнат някои офроуд детайли в ползва на представянето и комфорта на пътя. В края на краищата германците са свършили отлична работа, като Q5 минава през бабуни и дупки доста по-добре от повечето си преки опоненти.
Моделът се предлага с 18- и 17-цолови колела, като по-малките съответно сякаш се справят по-добре по неравните пътища. И с двата типа обаче автомобилът предлага отлично управление и сцепление. Quattro системата разпределя въртящия момент от 3-литровия V6 TDI двигател към четирите колела, като това гарантира увереност и сигурност на пътя по време на завои. Това означава, че макар и по-висок, Q5 спокойно се представя толкова добре, колкото и компактните комбита. Управлението на Audi може и да не е толкова прецизно и не връща толкова информация за пътя, колкото BMW X3, но въпреки това е една прекрасна компания на пресечените терени. По обикновените пътища Q5 се движи гладко и сигурно, като единствените шумове, които се улавят, са от вятъра... и то само при по-високи скорости.
Както вече стана ясно в стандартния си вариант Q5 идва с всичкото нужно оборудване, което може да му е нужно на човек. Climate control, електрически прозорци и огледала, кожени седалки, отлична стерео уредба, сензори за паркиране, както и 18-цолови колела. Сателитната навигационна система определено не е евтина, като се предлага срещу допълнителни 2000 евро. Има и екстри като металическа боя, круиз контрол и електрически шибедах. Въпреки това Q5 представлява една отлична оферта спрямо своите конкуренти. Разходът му на гориво възлиза на 15 л/100 км. Емисиите на СО2 са 199 г/км. Тези показатели също подкопават част от конкуренцията. Междувременно сметките показват, че автомобилът би трябвало да запази повече от половината си стойност след три години или 36 000 мили (около 57 000 км).
Има само един елемент, който е относително негативен за Audi Q5. Ако искате Audi комби с тези нива на оборудване, качество и представяне на пътя, то можете да вземете A4 Avant за около 3500 евро по-малко. Да, Q5 е малко по-ексклузивен, но същевременно не се представя чак толкова по-добре върху пресечен терен. И все пак – Q5 е прекрасен автомобил, но има своите качествени алтернативи... отново от Audi.
www.rs-auto.bg
Същото важи и за интериора, където Q5 прилича повече на луксозно комби, отколкото на нещо, което е предназначено за полята... или нивата. Автомобилът си се предлага с кожени седалки, climate control, електрически прозорци и огледала, задни сензори за паркиране, CD стерео уредба, а като опция си идва например сателитната навигационна система. И като се изключи дългият списък със стандартни екстри, Q5 предоставя отлично пространство отпред и отзад, така че спокойно може да превозва четирима възрастни и то по-комфортно, отколкото неговите конкуренти. Освен това има и голям багажник, като достъпът е изключително улеснен.
Много приятно е усещането (макар и заблуждаващо), когато трябва да поглеждаш към скоростомера, за да разбереш с каква скорост се движиш всъщност. Просто Q5 набира неусетно. Конкретният пробван модел е с 3-литров V6 турбодизелов агрегат с мощност от 237 к.с.. Въртящият момент възлиза на 500 Нм, които са на разположение още между 1 500 и 3 000 об/мин. Самият двигател е толкова тих и работи толкова сигурно и спокойно, че още повече увеличава заблудата. Трансмисията в случая е седемстепенна автоматична, като предавките се превключват със страхотна лекота. В такова отношение представителят на Инголщат задминава много свои конкуренти.
И тъй като това е автомобил, който в основата си е предназначен за офроуд, но същевременно трябва да предлага и добро управление, то неизбежно се е стигнало до компромис. В случая Audi са решили да премахнат някои офроуд детайли в ползва на представянето и комфорта на пътя. В края на краищата германците са свършили отлична работа, като Q5 минава през бабуни и дупки доста по-добре от повечето си преки опоненти.
Моделът се предлага с 18- и 17-цолови колела, като по-малките съответно сякаш се справят по-добре по неравните пътища. И с двата типа обаче автомобилът предлага отлично управление и сцепление. Quattro системата разпределя въртящия момент от 3-литровия V6 TDI двигател към четирите колела, като това гарантира увереност и сигурност на пътя по време на завои. Това означава, че макар и по-висок, Q5 спокойно се представя толкова добре, колкото и компактните комбита. Управлението на Audi може и да не е толкова прецизно и не връща толкова информация за пътя, колкото BMW X3, но въпреки това е една прекрасна компания на пресечените терени. По обикновените пътища Q5 се движи гладко и сигурно, като единствените шумове, които се улавят, са от вятъра... и то само при по-високи скорости.
Както вече стана ясно в стандартния си вариант Q5 идва с всичкото нужно оборудване, което може да му е нужно на човек. Climate control, електрически прозорци и огледала, кожени седалки, отлична стерео уредба, сензори за паркиране, както и 18-цолови колела. Сателитната навигационна система определено не е евтина, като се предлага срещу допълнителни 2000 евро. Има и екстри като металическа боя, круиз контрол и електрически шибедах. Въпреки това Q5 представлява една отлична оферта спрямо своите конкуренти. Разходът му на гориво възлиза на 15 л/100 км. Емисиите на СО2 са 199 г/км. Тези показатели също подкопават част от конкуренцията. Междувременно сметките показват, че автомобилът би трябвало да запази повече от половината си стойност след три години или 36 000 мили (около 57 000 км).
Има само един елемент, който е относително негативен за Audi Q5. Ако искате Audi комби с тези нива на оборудване, качество и представяне на пътя, то можете да вземете A4 Avant за около 3500 евро по-малко. Да, Q5 е малко по-ексклузивен, но същевременно не се представя чак толкова по-добре върху пресечен терен. И все пак – Q5 е прекрасен автомобил, но има своите качествени алтернативи... отново от Audi.
www.rs-auto.bg
Коментари