Автомобилът на старо - Ford Escort

Форд ескорт

Информация за автомобилът на старо Форд Ескорт - проблеми, цени части и полезна информация


Европейското поделение на гиганта Ford винаги е имало по-различна моделна стратегия от останалите производители на Стария континент. Те обикновено продъл­жават “генеалогичната” линия в даден клас, запазвайки името и заменяйки автомобила с нов веднъж на 5-6 години. При третия в световен мащаб концерн това не е по-различно, но промяната е прекалено плаха и купувачите нерядко я възприемат само като външно обновяване. Радикалните нововъведения в гамата на компанията са с много по-голяма цикличност, което неизменно ги превръща в събития.

Така стана с лансирането на Sierra, така бе и миналата година, когато дебютира наследникът на Escort. Авангардният Focus веднага спечели титлата “Автомобил на годината” и симпатиите на публиката, на която бяха втръснали вариации на една и съща тема и фейслифтинги. По време на дългия си живот Escort бе променян многократно, но никога толкова кардинално, както Opel Kadett и Volkswagen Golf. Погледът назад в годините показва, че тази стратегия не донесе успех на Ford и наред с качествата на модела се превърна в причина той да си остане вечния трети сред германските конкуренти в компактния клас с традиционно висока обезценка на употребяваните екземпляри.

Escort е най-евтината алтернатива за немски автомобил в категорията на Golf. На пазара-втора ръка моделът се търгува на цени, близки до тези на френските аналози, а понякога е и по-евтин. Най- старите екземпляри в изрядно техническо състояние от генерацията от 1990 г. могат да се открият за 4-5 000 DM в зависимост от модификацията. При по-новите цените варират между 5 до 7 000 за 8-годишните, 8-10 000 за 6-годишните и 9-12 000 за колите, произведени през 1995 г. При това тези цифри са по каталога Schwacke и обикновено са по-високи от цените на реалния пазар.
Това прави германското возило една от най-изгодните покупки сред компактните. Неговата стойност е по-ниска от средното за класа, в който конкуренцията е ожесточена и цените варират в много широк диапазон. За това свидетелства графика 1, сравняваща Escort с усреднените данни за 9 от най-разпространените му съперници. В зависимост от годината на производство германското возило е по-евтино от нормалното за категорията с 500-900 марки, което е 6-8% от стойността му.
Изкушаващата покупка на Escort обаче трябва да бъде добре обмислена. Компактният Ford губи от цената си по-интензивно от средното за класа (графика 2). От друга страна кривите на спад в стойността са почти симетрични, което говори за по-ниски, но стабилни цени, т.е. евтината покупка би се отразила пропорционално неблагоприятно на евентуалната препродажба.

Далеч по-обезспокояващи за купувачите на Escort са данните от таблица 3, която сравнява индивидуалния годишен процент на обезценяване на модела и деветте му конкурента. Седемгодишен екземпляр губи почти 71 на сто от покупната си цена, което му отрежда едва осмо място от 10 автомобила - с 10% повече от лидера VW Golf. Компактният Ford оставя след себе си само Citroen ZX и FIAT Tipo, което не е особено добър атестат за качествата и далновидността на покупката му. Класирането не може да се обясни с лансирането на Focus, защото още е твърде рано да се говори за появата му на пазарите-втора ръка и би следвало да постави сериозна въпросителна пред желаещите да се сдобият с Escort. В случая ниската цена на автомобила и бързият є спад са отражение на компромисни достойнства, които потенциалният собственик трябва да вземе предвид.
Димитър Димитров

Коментари

Популярни публикации