Автомобилът на старо - Ауди А4

Audi A4 - автомобилът на старо
Автомобилът на старо - Ауди А4

Първото поколение на А4 свърши добра работа за Audi. Моделът се справи с тежката задача да защити реномето на бестселъра 80, но също така и да постави ново начало за марката, която окончателно превърна Голямата германска двойка в тройка. Преди седем години "А-четворката" получи второ издание, което започва да се появява все по-често в обявите за употребявани автомобили. Там привлича интереса най-вече с по-ниските цени в сравнение с тези на двата си най-ярки конкурента BMW 3er и Mercedes-Benz C-klasse. Това обаче съвсем не е единственият коз на инголщадската лимузина. На фона на предшественика си А4 стига още по-далеч по отношение на качеството на изработката и надеждността.

Това личи още от пръв поглед по

каросерията
чиято възраст може да се прецени изключително трудно. Идеално равномерни процепи между панелите, широки по няколко милиметра, са оставени само там, където не може да няма. Дори най-капризните за "кройката" на всеки автомобил места между броните и купето, предния капак и фаровете, багажника и калниците, са "ушити" с почти патологичен педантизъм. Уплътнители са използвани навсякъде, където това е възможно. Изолацията на двигателния отсек, например, е по целия му периметър. По вратите и страничните прозорци пък са положени два слоя - от гума и плат. Тази щедрост от страна на конструкторите се отплаща с изключително благороден глух звук на затваряне.
Втората генерация на А4 дава нагледен пример защо Audi се сочи за лидер в интериорите
Второто поколение на А4 напомня на по-големия си брат А6 не само със сходните дизайнерски акценти във външността. Второто поколение на модела е нарастнало с 69 мм на дължина, 33 на широчина и 13 мм на височина в сравнение с предшественика си, но въпреки това демонстрира отлични показатели за обтекаемост с коефициента си на въздушно съпротивление от Cх=0.28. Увеличените габарити дават своето отражение на простора в

салона

макар че третият човек на задната седалка постарому се чувства на тясно. За сметка на това пътническият отсек дава добра представа защо много специалисти наричат Audi производител на най-качествените и премислени интериори в момента. В салона на А4 отсъства самодоволната изисканост на Mercedes-Benz, хладната правилност на BMW или изобилието от шарена електроника на Lexus. Замества ги уютен и много елегантен дизайнерски тон, без излишък на разкош. Като нов моделът се предлага с такова количество опции за оформление на интериора, с каквото не може да се похвали нито един от останалите големи в жанра. Само тапицерията може да бъде от 9 вида тъкани, 15 - кожа, 2 типа велур, 5 варианта за декоративни планки и за десерт 6 различни волана. Дори в най-простия си вид обаче, салонът излъчва достатъчно благородство и внимание към детайла. Още по-приятно усещане създава обстоятелството, че сглобката е с абсолютно безупречно качество и абсолютното акустично спокойствие радва дори в най-старите екземпляри с огромен километраж.
Към трансмисиите Multitronic трябва да се подхожда с повишено внимание
Широката палитра от моторизации отдавна е задължително условие за успех в тази категория автомобили и от Audi са се постарали да предложат поне малко повече от преките си германски конкуренти. На долния праг в гамата това е базовият 1.6-литров бензинов


двигател

с мощност 102 к.с., който върши работа в града, но извън него определено се задъхва. На върха пък се намира най-мощният мотор, монтиран серийно в модел от този пазарен сегмент. С 420 к.с. модификацията RS4 отново откъсва А4 пред BMW и Mercedes-Benz. Разбира се, за купувача на вторичния пазар далеч по-голямо значение имат предложенията от средата на гамата, начело с 1.8-литровия турбомотор с мощност 150, 163 или 190 к.с. Агрегатът е добре познат от останалата продукция на VAG и гарантира почти идеалнен баланс между динамични показатели и експлоатационни разходи. За онези, които основателно или не се опасяват от възникването на възможни проблеми с турбокомпресорите, добър избор представлява 2.0-литровата версия със 130 или 150 коня. Макар да изкушава с мощността и плавния си ход, 2.4-литровият V6 не може да се препоръча с чисто сърце. Освен че тежи повече и износва предницата в по-голяма степен, изисква по-скъп сервиз и според статистиките относително често изненадва с течове на масло. Със своите 220 к.с. пък трилитровият мотор привлича общо взето единици, а цената му го прави съпоставим с престижни модели от по-горния клас. Съвсем същото важи за 3.2-литровия FSi с 255 коня.

Абревиатурата TDi направи доста за реномето на Audi и по традиция заслужава интерес на вторичния пазар. В случая с А4 тя присъства зад цифрите 1.9, 2.5 и 3.0 и покрива мощностния диапазон от 100 до 204 к.с. Най-разпространени по обясними причини са модификациите с базовия мотор, който се справя безпроблемно с масата на автомобила, а изисква доста по-ниски разходи за поддръжка. Слабото му място, както неведнъж е ставало дума, са ангренажните ремъци. Навременната им смяна е повече от задължително условие за дълъг живот и спестяването на тежки проблеми с газоразпределителния механизъм.

Както при останалите модели на Audi, изборът на схема на задвижване зависи изцяло от личните предпочитания. Почитателите на марката знаят отлично за предимствата и малкото недостатъци на quattro-системата. В случая с А4 внимание би следвало да се обърне по-скоро на друга особеност, на силовото предаване. Статистиките сочат автоматичната трансмисия Multitronic за относително карпизен агрегат на фона на останалата механика на модела. Не са малко случаите, в които производителят подменя изцяло скоростната кутия в рамките на гаранционни срок заради проблеми. Във всеки случаи механичната трансмисия е за предпочитане, а ако все пак харесаният екземпляр е с Multitronic, остро подозрение трябва да будят всякакви шумове или неравномерна работа при ускорение.
Модификациите с по-тежък двигател износват предния мост в по-голяма степен
За жалост Audi A4 не прави изключение от общата тенденция през последните години по отношение на все по-сложната електроника и много бройни екстри, в чиято работа рано или късно възникват сривове. Особено дразнещ проблем при инголщадската лимузина създава решението на конструкторите да интегрират в едно цяло показателните уреди и информационния блок, част от който е имобилайзерът. Така ако километражите откажат, а това не се случва рядко, автомобилът остава на място до пристигането на пътна помощ. Не са малко и оплакванията от работата на климатичната система.

Както и останалите представители на елита в долния сегмент на средния клас, Audi А4 не е автомобил за всеки. Пределно ясно е, че поддръжката на Opel или Ford от същата категория излиза много по-изгодно. Подобно на именитите си земляци от BMW и Mercedes-Benz обаче, инголщадци отдавна продават колкото първокласен инженеринг, толкова и имидж. А4 потвърждава това по недвусмислен начин. мо
ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)
5 050 EUR

Скоростна кутия (механична)
2 170 EUR

Динамо
825 EUR

Стартер
210 EUR

Водна помпа
240 EUR

Ауспух (комплект)
485 EUR

Спирачни дискове (2 бр. предни)
220 EUR

Накладки (предни дискови)
145 EUR

Фар (комплект)
210 EUR

Преден калник
500 EUR
mobile.bg

Коментари