За разлика от най-новия представител на фамилията Primera обаче, предишните две генерации трудно могат да се похвалят със забележителна външност. Макар модернизирани нееднократно, и двете поколения на бестселъра блестят със здравина, надеждност и близки до оптималните експлоатационни характеристика, но подобно на повечето "японки" от онези години буквално се сливат с фона редом до европейските си конкуренти. Това, разбира се, съвсем не им пречи да имат маса почитатели именно заради пословичната си безпроблемност. В случая с Nissan Primera обаче картината съвсем няма такъв розов колорит в началото на производството през Септември 1990 г. Британското участие в сглобката си казва думата и колите от първите две години показват доста повече недостатъци в сравнение с по-късната продукция, когато японците правят нужното, за да наложат необходимите стандарти.
Независимо от тези пропуски на "детската възраст", всеки потенциален купувач на Primera може да разчита на безупречна антикорозионна защита на
каросерията
Ръждата напада само удряни или тунинговани автомобили, чийто костюм е "прекрояван" от почитатели на "Бързи и яростни". Такива коли не са никак малко и само наличието на допълнителни спойлери или други естетически допълнения към външността трябва да служи за предупреждение.
Проблеми със запалването могат да възникнат само при намокряне на дистрибуторната капачка
Към болестите на растежа, отстранени своевременно през ранните години от кариерата се отнасят зле закрепените уплътнения на вратите, проблемите с бравата на петата врата при хечбека и затрудненото зареждане с гориво заради недомислената вентилация на резервоара.
Съвсем в унисон с европейските традиции Nissan Primera разполага със скучноват, но отлично оборудван и старателно премислен
салон
В сравнение с повечето конкуренти от долния сегмент на средния клас, размерите му са повече от достатъчни. Всички версии разполагат с чупещ волан, стерео, електрически пакет и централно заключване. В колите, произведени до 1991 г. обаче тапицерията на седалките се къса по шевовете, парното е неефективно, а арматурното табло се деформира на места. След вземането на спешни мерки тези недостатъци са отстранени, но хаотичните показания на скоростомера, вибрациите в педалния възел при дизелите, шумовете от подглавниците на задната седалка и уплътнителя на задното стъкло се срещат при коли от първото поколение на всякаква възраст. С дебюта на второто поколение през 1996 г. проблеми от такова естество завинаги остават в историята. Сглобката на Primera става почти безупречна, а в стандартното оборудване влиза и ABS.
Също както в останалите аспекти на изработката, повечето регистрирани недостатъци на модела по отношение на силовата част се отнасят към 1990-1991 г. Първото поколение Nissan Primera се екипира с 1.6- и 2.0-литрови бензинови двигатели с мощност съответно 90/100 к.с. и 115/130 за карбураторната или инжекционната версия на горивната система.
Предлагат се също два варианта на стария двулитров дизел на Nissan със 75 или 90 коня в зависимост от наличието на турбокомпресор. С изключение на 1 800-кубикавия агрегат, въведен на въоръжение през 1999 г., същата гама задвижва и втората генерация на Primera. Върхът в нея е версия на двулитровия двигател с мощност 150 к.с., монтирана на версията GT.
Специалистите твърдо отдават предпочитанията си на големия бензинов агрегат, който се справя доста по-лесно с теглото на автомобила при съвсем приемлив разход на гориво. 1.6-литровият мотор разполага с нелоши експлоатационни характеристики, но подхожда повече на Almera. Добри отзиви се чуват и за дизела, особено по адрес на икономичността му. В нафтовите модификации от 1995-1996 г. обаче са отчетени немалко случаи на повишено износване на ангренажния ремък, довел до сериозни последствия при много от тях. Освен това, дизелът предизвиква силен резонанс на ауспухното гърне, който се предава на купето, макар да се усеща предимно на задната
седалка
Бензиновите мотори показват неизправности предимно в колите от до 1992 г. Карбураторните модификации страдат от нарушени регулировки, които се изразяват в неравномерна работа на двигателя. Загуба на крепежен болт на термоизолиращата пластина грози автомобилите до 1993 г., а при всички модификации възниква шум от мястото, където се съединяват изпускателния колектор и приемната тръба.
При пресни следи от уплътняване на скоростната кутия проверката преди покупка е задължителна
Двулитровият бензинов мотор, монтиран в екземплярите до 1994 г., пък заплашва с друг потенциален дефект - износени лагери на мотовилките. Като цяло обаче, двигателите на Primera са типично японски - здрави, надежни и непретенциозни. При спазване на необходимите условия за експлоатация са в състояние да издържат без сериозен ремонт до 350-400 хил. км.
Дефектите по трансмисията
не са много и също заплашват колите, произведени до 1991-1992 г. Синхроните на пета предавка при такива екземпляри често са износени, а след 80 000 км започват проблеми с превключването при дизеловите модификации.Понякога пета скорост при "печките" и топверсията GT просто се самоизключва.
Японските инженери полагат доста усилия да дарят Nissan Primera с подобаваща управляемост и стабилност. Както отпред, така и отзад, моделът е екипиран със сложно многолостово
окачване
което гарантира отлично пътно поведение и комфорт. Е, возията не е точно френска, но пък автомобилът не помръдва от пътя. Единственият недостатък на такова решение е наличието на многобройни детайли, сглобени чрез също толкова гумено-метални втулки. Това усложнява и оскъпява поддръжката, колкото и рядко да се налага такава. В автомобили от всички години на производство обаче възникват шумове от задния мост, които - ако бъдат пренебрегнати - лесно могат да доведат след себе си неприятни ремонти. При второто поколение на модела инженерите на Nissan си вземат поука и опростяват леко конструкцията на задния мост.
Най-много упреци към качеството Nissan Primera понася по адрес на
спирачната система
Недостатъците и тук засягат най-рано произведените автомобили, при които често възниква вибрации и бързо износване. Деформираните дискове могат да се превърнат дори в опасност за сигурността.
Шумовете от задното окачване предвещават скорошен ремонт
До 1994 г. много собственици на дизелови версии се оплакват от прегрели спирачки. За щастие подобни дефекти са отстранени напълно още по време на производството на първата генерация и във втората претенции към спирачната система не са отчетени.
Недостатъците на
електрическата инсталация
не са много и също могат да се отнесат към детските болести на Primera, като при второто поколение практически липсват. Към тях спадат игривото настроение на стрелката в показателния уред за горивото и отказите на дистанционното отваряне на багажника. До 1993 г. понякога възниква и самопроизволно задействане на механизмите за заключване в някои врати.
mobile.bg
Коментари