Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo


Opel никога не са били лидер в средния клас, въпреки че Vectra неизменно е сред първата петица в сегмента. И макар популярността на този модел да не е никак малка, компанията се отказа от името Vectra като извади на пазара един съвсем нов автомобил, който впечатлява с модерен дизайн, отличен комфорт и икономичност. Именно с него рюселсхаймци се надяват най-сетне да изкачат върха. Новото попълнение се нарича Insignia и вече е налично на нашия пазар. След 1 000-километрово пробно шофиране екипът ни е на мнение, че надеждите на Opel за сериозна намеса сред лидерите съвсем не са напразни. Моделът се предлага във версии седан, хечбек и комби, а гамата от бензинови и дизелови агрегати е доста богата. Тестваният от нас автомобил беше във вариант седан и оборудван с двулитров турбодизел с мощност 160 к.с. Нивото на екипировка беше най-високото - Cosmo.

Екстериор

Симпатията към модела идва още от пръв поглед. С Insignia компанията демонстрира новото направление в дизайна, което ще се използва и при създаването на бъдещите модели с марка Opel. Визията е агресивна и същевременно стилна. Нотката “спорт” определено присъства във външния вид, но не тя е водеща. Дизайнерите са наблегнали на солидност и цялостно излъчване, присъщо на автомобилите от по-горния клас. Основна роля за това играят стремителните линии на предните и задни светлини, както и обилно хромираната масивна радиаторна решетка. Странично цялостният облик е обтекаем, но панелите са “прорязани” от стилни остри линии, наподобяващи специфичните канали на някои хладни оръжия. Те слизат надолу и стигат до задните калници като по този начин още повече подчертават ефектно раздутите надкалникови арки. Като цяло може да се заключи, че във визията на Insignia са внедрени всички модерни черти от автомобилния дизайн. Долавят се и сходни щрихи с други хитови немски и японски возила, но като цяло автомобилът определено притежава собствен облик.

Интериор




Салонът веднага може да се определи като луксозен. Особено в най-наточеното изпълнение Cosmo. Качествени материали от дърво и кожа, съчетани с премерено дозиран хром са в основата на усещането за стил и изтънчен вкус. Като към това се добавят и немалкото екстри, луксът става осезаем. Комфортът също е налице. Седалките са големи и удобни, а мястото за краката на водача и всички пасажери е повече от достатъчно. Уредите са информативни, предимно аналогови, но не липсват и вече задължителните за автомобили от този клас монохромни и LCD дисплеи. За разлика от Vectra този автомобил предоставя информацията от приборите така, че отвличането на водача от пътната обстановка да е минимално. Авангардната нотка е прокарана с различното осветление на таблото в зависимост от режима на шофиране. Един от малкото минуси за модела са огледалата. И централното, и страничните не предлагат най-оптималната гледна точка в посока назад. Багажното отделение е стандартно за този клас, характеризира се с голям обем и функционалност. Ярък пример за последната е наличието на т.нар. “ски отвор”, който се намира зад средния подлакътник. Иначе казано салонът е луксозен, функционален и най-вече комфортен.

Двигател и ходови характеристики

Вече споменахме, че гамата от двигатели съвсем не е малка. Двигателят, с който беше оборудван изпробваният от нас автомобил, е един от масовите за модела - двулитров дизел, разполагащ с впечатляващите 160 к.с. Динамиката му е на отлично ниво, но най-голям интерес представлява разходът на гориво. За такава голяма кола той е повече от отличен. С пълен резервоар при извънградско шофиране автомобилът може да измине доста повече от 1000 километра, при това като се вземе предвид постоянната работа на климатичната инсталация и наличието на автоматична трансмисия.

Интерес представлява и опционната електронна система FlexRide, която се приспособява към конкретната пътна ситуация и стил на шофиране. Водачът може да избира между три различни режима: стандартен, Comfort, който естествено предлага най-меката возия, и специален Sport, осигуряващ оптимална динамика. При включване на последния осветлението на арматурното табло става яркочервено - ефектен трик, подсилващ спортното усещане.

Цена

Въпреки че моделът е нов, а качеството на изработка и използваните материали - много добри, цената е една от конкурентните в сегмента. Това, наред с ефектната външност и икономичния и същевременно динамичен дизелов мотор, превръщат Insignia в едно от атрактивните предложения на пазара.
mobile.bg

Коментари

Анонимен каза…
е добре де, ще я взема тази кола!

Популярни публикации