Mazda 6 - 2.2 CD 180

Модернизираната версия е още по-агресивна и спортна, като в същото време запазва познатите качества функционаблност и комфорт
Статистиката сочи, че повечето собственици на Mazda6 купуват автомобила заради симбиозата от качество и функционалност. Предишното поколение на Mazda6, както и предшественикът 626 отдавна са извоювали статут на автомобили с качествена сглобка и респективно висока надеждност. Доскоро те не впечатляваха с дизайн. Това обаче се промени с появата на новата шестица. Въпреки, че дизайнът й е много добър, японците решиха да направят рестайлинг. Обновената “шестица” е вече на нашия пазар, характеризира се с много, но недотам забележими промени, и най-основното - още по-агресивна и спортна визия. Тестът, който направихме, беше на най-мощната дизелова модификация - Mazda6 2.2 CD 180.
Екстериор
Най-основните промени по външния вид са в предната част на автомобила и по-конкретно в бронята. Тя е нова, характеризира се с изключително интересни въздухозаборници, а формата и е още-по-спортна. Емблемата на радиаторната решетка е по-голяма, а ефектните раздути калници в стил RX-8 са запазени. Тези промени, освен визуална, имат и още една функция. Чрез тях японците са успели да подобрят коефициента на въздушно съпротивление с една стотна.
Отзад нови, или по-скоро стилизирани, са светлините. Те са допълнени с хромирани елементи, придаващи им по-голяма изразителност. Като цяло “шестицата” е станала още по-спортна и същевременно стилна.
Интериор
Японците твърдят, че промените по автомобила са над 200. Всички те обаче представляват малки корекции, но на точното място. Подобен е случаят в купето. То впечатлява с качествени материали и отлична сглобка. Особено впечатление правят някои от опциите. Една от тях е комбинацията от кожа и текстил, с която са тапицирани седалките. С кожа са облечени страничните “бузи” на седалките, а основната част на креслата е покрита със специална 3D материя, която многократно увеличава вентилацията на гърба на водача и пасажерите. С тези седалки е немислимо да се изпотите, дори и в горещите летни дни. В това имахме възможност да се убедим след близо 1 000-километров пробег.

Иначе уредите са основно аналогови, но са допълнени и от електронни дисплеи. Тези пред водача са силно информативни и много ефектно осветени. В горната част на средната конзола е разположен допълнителен тесен и дълъг дисплей, който отчита работата на борд компютъра, климатичната инсталация и аудио уредбата. Единственият му минус е, че част от информацията е с по-дребен шрифт и може да отвлече до известна степен вниманието на водача.
Просторът в купето е осезаем, мястото за всички пътници и за водача е повече от достатъчно, а багажникът е удобен и функционален. В обобщение можем да кажем, че интериорът е модернизиран, вкарани са ефектни хромирани елементи и такива с модерния черен пиано лак, които заедно с качествените основни детайли придават усещане за стил и спорт.
Двигател и ходови характеристики
При рестайлинга японците са обърнали внимание и на агрегатите. Най-мощният дизел, с който беше оборудвана тестваната от нас кола, се е лишил от пет конски сили заради екологичните норми, но това въобще не се усеща. В комбинация с шестстепенната механична трансмисия той е в състояние да вдигне доста адреналина както на водача, така и на пътниците. Динамиката му е много добра, като по-важното е, че тя не е за сметка на повишена лакомия. Каталожните данни сочат 5.4 литра на 100 километра пробег, а след теста, който направихме (с включен климатик и по-тежък десен крак на водача), системата отчете среден разход 6.9 на 100.
Що се отнася до окачването, и там не се е разминало без корекции. Незнайно как, но японците са успели да го направят по-меко, като това не се отразява на стабилността на автомобила в завои. С други думи, возията е прецизно рафинирана, като са запазени спортните настройки на волана и окачването като цяло.
Цена
Тук също се забелязва още едно от предимствата на модела. Предвид гореизброените качества, както и базовото оборудване на модела, цената е изключително атрактивна. Тя стартира от 34 158 лв и достига до 57 075 лв. Опционното оборудване също впечатлява с приемливи цени. С други думи, доработената Mazda6 си остава типичен расов спортист, само че този път той е облечен в по-елегантен и модерен костюм. Така единствената пряка алтернатива на спортно ориентирания седан остава Alfa-Romeo 159. Останалите предложения на нашия пазар са по-консервативно настроени и насочени към по-улегнали водачи.
Вестник "Авто Пазар"

Коментари