Приключи малката ни анкета относно готовността на българина да закупи определена марка нов автомобил , ако има възможност за това разбира се.
На второ място в проучването ни се настани истинският народен автомобил - Опел , с почти 1/5 от гласувалите.Каквото и да споменем за тази марка ще е малко ...история , традиции , немско качество на възможно най-разумна цена. След неуредиците ,които претърпя в началото на икономическата криза и възможността Опел да се отдели трайно от концерна GM , марката отново набира скорост и хитовите й модели Insignia , Astra и Meriva скоростно натрупаха значителни продажби и възвърнаха увереността на шефовете от Рюселсхайм.
По-надолу в класирането са нареждат още два немски и един японски(турско-английски) представители ,а именно Ауди(Фолксваген с климатроник) , Фолксваген , Мерцедес и Тойота.Концернът Volkswagen Group се разраства с всяка изминала година и марките Ауди , Фолксваген , Бентли и компания определено са в подем , но моделите им по цена определено бягат от призванието си на народни автомобили.Мерцедес ...за тази марка доскоро се твърдеше ,че е производител на най-расовите и качествени автомобили и може би това е една от причините щутгартци да се разминат с финансов колапс.Редица неуспешни модели ,както и постоянни колебания в качеството на продукитите често поставят маркетинговите им шефове в затруднено положение , за което красноречиво говори и постоянното намаляване на пазарният для на Mercedes-Benz в сегмента на луксозните автомобили.
И за финал няколко думи и за Тойота , най-големият автомобилен производител ...за момента.Все още не е съвсем ясно дали милионите изтеглени дефектни автомобили са нещо неизбежно или поредният извратен маркетингов трик (всички медии ежедневно дискутират марката,най-масовата рекламана кампания може би).Въпреки проблемите Тойота остава синоним на качество (не японско за съжаление) на сравнително достъпна цена.
Коментари