Новият субкомпактен автомобил е изграден на нова платформа и впечатлява с още по-авангардни решения
Поглеждайки в енциклопедиите, можем да открием точно и кратко обяснение на думата “зенит”: това е най-високата точка от видимата небесна полусфера. С новото си творение C3 дизайнерите на Citroen са се опитали да ни дадат ясен поглед към именно към зенита. Новият C3 вече е и на нашия пазар, предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати и типично по френски отново впечатлява с авангардни решения. Акцентът ни пада върху версията 1.4 VTi 16V с ниво на екипировка Perfect. Това, според нас, е оптималният вариант между оборудване и цена.
Екстериор
Второто поколение на C3 е изградено върху севсем нова платформа на PSA. Това, което се набива на очи още от пръв поглед, е огромното ветроупорно стъкло. То продължава и в част от тавана, като дава възможност на водача за вертикален ъгъл на виждане, равен на 80 градуса. Това авангардно решение придава доста различен вид на автомобила. Самото стъкло не е разделено и представлява своеобразен стъклен купол. Този приом французите наричат Visiodrive.
В профил, въпреки познатите заоблени форми от предшественика, откриваме силует, доста близък до този на по-големия C4. Тонираните стъкла и “невидимите” B и C колонки увеличават визуалната площ на страничните стъкла и придават на автомобила значително по-стилен облик.
Като цяло екстериора е модерен и неагресивно изглеждащ или с други думи - градски автомобил, насочен основно към дамската аудитория.
Интериор
Едно от най-големите ни учудвания е, че в новия Citroen C3 не откриваме познатите за много от моделите на марката свръхавангардни решения. Тук няма неподвижна част на волана, нито електронни лентови скоростомери, нито каквито и да било други, меко казано, странни решения. Арматурното табло е модерно, но в същото време и конвенционално.
От сглобката на отделните детайли, както и от самите елементи (някои от тях) има какво да се желае още, но като цяло салонът е просторен и комфортен. Причина за лек дискомфорт са задните седалки. Те са по-твърди, без добре изразена странична поддръжка и с по-къси облегалки. Иначе багажникът е функционален, а благодарение на увеличената широчина на автомобила салонът, като цяло, е по-просторен.
Двигател и ходови характеристики
Двигателят, на който акцентираме, не е лош, но и от него има какво да се желае. Той е от фамилията двигатели Prince, рзработена съвместно с PSA и BMW. За града е особено подходящ, но при планинско шофиране му липсва тяга на ниските обороти. За добра динамика му е нужен по-високооборотен ритъм. Иначе стабилността в завои е много добра и само при силен страничен вятър може да се усети лека неустойчивост. Спирачките са на много добро ниво - информативен педал и мигновенна реакция. ABS-ът се включва навреме и прави спирачния път, оптимален.
Цена
Има и по-евтини алтернативи, но има и по-скъпи. C3 се позиционира малко над златната среда. За сметка на това опциите от допълнителното оборудване са на ниски цени, а автомобилът като цяло не е лош вариант за градски премоз.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател
Редови, четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем 1 397 куб. см
Максимална мощност 70 Kw/ 95 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент 135 Нм при 4 000 об/мин.
Скоростна кутия осемстепенна автоматична
Степен на сгъстяване 11.0:1
Маса на единица мощност 12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw)
Габарити:
дължина 3 941 мм
широчина 1 728 мм
височина 1 524 мм
Междуосие 2 466 мм
Маса
1 150 кг
Допустимо натоварване 426 кг.
Обем на товарния отсек
300 л
Вместимост на резервоара 50 л
Разход на гориво:
градско 7.6 л/100км
извънградско 4.8 л/100км
комбинирано 5.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек 10.6
Максимална скорост км/ч. 184
Гуми отпред/отзад 185/65 R15
Спирачки отпред/отзад дискови вентилирани / барабанни
източник: Вестник "Авто Пазар"
Поглеждайки в енциклопедиите, можем да открием точно и кратко обяснение на думата “зенит”: това е най-високата точка от видимата небесна полусфера. С новото си творение C3 дизайнерите на Citroen са се опитали да ни дадат ясен поглед към именно към зенита. Новият C3 вече е и на нашия пазар, предлага се с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати и типично по френски отново впечатлява с авангардни решения. Акцентът ни пада върху версията 1.4 VTi 16V с ниво на екипировка Perfect. Това, според нас, е оптималният вариант между оборудване и цена.
Екстериор
Второто поколение на C3 е изградено върху севсем нова платформа на PSA. Това, което се набива на очи още от пръв поглед, е огромното ветроупорно стъкло. То продължава и в част от тавана, като дава възможност на водача за вертикален ъгъл на виждане, равен на 80 градуса. Това авангардно решение придава доста различен вид на автомобила. Самото стъкло не е разделено и представлява своеобразен стъклен купол. Този приом французите наричат Visiodrive.
В профил, въпреки познатите заоблени форми от предшественика, откриваме силует, доста близък до този на по-големия C4. Тонираните стъкла и “невидимите” B и C колонки увеличават визуалната площ на страничните стъкла и придават на автомобила значително по-стилен облик.
Като цяло екстериора е модерен и неагресивно изглеждащ или с други думи - градски автомобил, насочен основно към дамската аудитория.
Интериор
Едно от най-големите ни учудвания е, че в новия Citroen C3 не откриваме познатите за много от моделите на марката свръхавангардни решения. Тук няма неподвижна част на волана, нито електронни лентови скоростомери, нито каквито и да било други, меко казано, странни решения. Арматурното табло е модерно, но в същото време и конвенционално.
От сглобката на отделните детайли, както и от самите елементи (някои от тях) има какво да се желае още, но като цяло салонът е просторен и комфортен. Причина за лек дискомфорт са задните седалки. Те са по-твърди, без добре изразена странична поддръжка и с по-къси облегалки. Иначе багажникът е функционален, а благодарение на увеличената широчина на автомобила салонът, като цяло, е по-просторен.
Двигател и ходови характеристики
Двигателят, на който акцентираме, не е лош, но и от него има какво да се желае. Той е от фамилията двигатели Prince, рзработена съвместно с PSA и BMW. За града е особено подходящ, но при планинско шофиране му липсва тяга на ниските обороти. За добра динамика му е нужен по-високооборотен ритъм. Иначе стабилността в завои е много добра и само при силен страничен вятър може да се усети лека неустойчивост. Спирачките са на много добро ниво - информативен педал и мигновенна реакция. ABS-ът се включва навреме и прави спирачния път, оптимален.
Цена
Има и по-евтини алтернативи, но има и по-скъпи. C3 се позиционира малко над златната среда. За сметка на това опциите от допълнителното оборудване са на ниски цени, а автомобилът като цяло не е лош вариант за градски премоз.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател
Редови, четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем 1 397 куб. см
Максимална мощност 70 Kw/ 95 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент 135 Нм при 4 000 об/мин.
Скоростна кутия осемстепенна автоматична
Степен на сгъстяване 11.0:1
Маса на единица мощност 12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw)
Габарити:
дължина 3 941 мм
широчина 1 728 мм
височина 1 524 мм
Междуосие 2 466 мм
Маса
1 150 кг
Допустимо натоварване 426 кг.
Обем на товарния отсек
300 л
Вместимост на резервоара 50 л
Разход на гориво:
градско 7.6 л/100км
извънградско 4.8 л/100км
комбинирано 5.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек 10.6
Максимална скорост км/ч. 184
Гуми отпред/отзад 185/65 R15
Спирачки отпред/отзад дискови вентилирани / барабанни
източник: Вестник "Авто Пазар"
Коментари