Още с първата си поява през 1993 година моделът Twingo се превърна в един от предпочитаните дамски автомобили. От тогава до днес са продадени над три млн. автомобила от двете генерации на Twingo. Втората постъпи за продажба в дилърските центрове през 2007-а, но не се продаваше у нас. И чак сега представителите на френската марка у нас решиха малката градска кола да стъпи на родна земя, а екипът ни пръв имаше възможността да изпробва предимствата на субкомпактното Renault, при това в градски условия. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
За разлика от първата генерация, която се характеризираше изцяло със сладурски и заоблени форми, в новото поколение са вмъкнати и динамични черти. Това по никакъв начин не му пречи отново да е магнит за женската аудитория, но наред с това излъчва лека агресия. Главна заслуга за това имат леко раздутите калници и предната броня, разполагаща с доста голям въздухозаборник. Иначе силуетът е стилен, светлините - модерни, а едно ефектно подобие на заден дифузьор дооформя картината. Всъщност завършекът на екстериорната визия е друг. Става въпрос за ефектните винилови стикери, които производителят предлага за модела. Така всеки може да персонализира градското си автомобилче по различен начин, а това определено допада на нежния пол. Крайният резултат е изключително атрактивен и приятен външен дизайн.
За разлика от първата генерация, която се характеризираше изцяло със сладурски и заоблени форми, в новото поколение са вмъкнати и динамични черти. Това по никакъв начин не му пречи отново да е магнит за женската аудитория, но наред с това излъчва лека агресия. Главна заслуга за това имат леко раздутите калници и предната броня, разполагаща с доста голям въздухозаборник. Иначе силуетът е стилен, светлините - модерни, а едно ефектно подобие на заден дифузьор дооформя картината. Всъщност завършекът на екстериорната визия е друг. Става въпрос за ефектните винилови стикери, които производителят предлага за модела. Така всеки може да персонализира градското си автомобилче по различен начин, а това определено допада на нежния пол. Крайният резултат е изключително атрактивен и приятен външен дизайн.
Интериор
Звучи учудващо, но салонът на Twingo не е никак тесен. Предвид външните му габарити човек влиза с нагласата за малко пространство, но определено остава изненадан. Предните две седалки не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Интерес представляват и уредите. Основните са централно разположени, а над волана е мониран ефектен оборотомер. Пред него на таблото има една интересна новост, представляваща нещо средно между четка за коса и изкуствена трева. Целта на това "творение" съвсем не е само визуална. Там можете без проблем да закрепите мобилен телефон или някакъв подобен аксесоар, кйто няма да се лашка и да ви дразни по завоите. За дамите са предвидени и други екстри като подвижно огледалце, кутия за дребни вещи и т.н. Отзад също е просторно, макар и пълноръстов пасажер да изпитва лек дискомфорт. Това обаче едва ли може да се причисли към минусите на колата, защото е напълно нормално за автомобил от този сегмент. Багажникът не е голям, но е достатъчен. Предвид делимата задна седалка обемът му може да се увеличи за сметка на пасажерите. Освен основното товарно прстранство в купето има още няколко ниши и жабки, така че място за багаж не липсва. Като цяло и предвид външните габарити функционалността е впечатляваща.
Звучи учудващо, но салонът на Twingo не е никак тесен. Предвид външните му габарити човек влиза с нагласата за малко пространство, но определено остава изненадан. Предните две седалки не са големи, но са ергономични и удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Интерес представляват и уредите. Основните са централно разположени, а над волана е мониран ефектен оборотомер. Пред него на таблото има една интересна новост, представляваща нещо средно между четка за коса и изкуствена трева. Целта на това "творение" съвсем не е само визуална. Там можете без проблем да закрепите мобилен телефон или някакъв подобен аксесоар, кйто няма да се лашка и да ви дразни по завоите. За дамите са предвидени и други екстри като подвижно огледалце, кутия за дребни вещи и т.н. Отзад също е просторно, макар и пълноръстов пасажер да изпитва лек дискомфорт. Това обаче едва ли може да се причисли към минусите на колата, защото е напълно нормално за автомобил от този сегмент. Багажникът не е голям, но е достатъчен. Предвид делимата задна седалка обемът му може да се увеличи за сметка на пасажерите. Освен основното товарно прстранство в купето има още няколко ниши и жабки, така че място за багаж не липсва. Като цяло и предвид външните габарити функционалността е впечатляваща.
Двигател и ходови характеристики
У нас Twingo ще се предлага само с 1.2-литров бензинов агрегат с мощност 75 к.с. Те обаче са напълно достатъчни на мъника да се придвижва безпроблемно в градски условия. В този ред на мисли ще кажем, че по отношение на возия, спирачен път и динамика Twingo няма забележки, но само в градски условия. Не твърдим, че този автомобил не става и за извън града, но предвид късото междуосие и по-слабото двигателче може да се заключи, че дългите преходи не са силата на Twingo. По каталог максималната му скорост е 170 км/ч, но практиката показва, че границата от 120 км/ч не е препоръчително да се преминава. С подобна и под тази скорост автомобилчето се справя идеално и в извънградска среда.
У нас Twingo ще се предлага само с 1.2-литров бензинов агрегат с мощност 75 к.с. Те обаче са напълно достатъчни на мъника да се придвижва безпроблемно в градски условия. В този ред на мисли ще кажем, че по отношение на возия, спирачен път и динамика Twingo няма забележки, но само в градски условия. Не твърдим, че този автомобил не става и за извън града, но предвид късото междуосие и по-слабото двигателче може да се заключи, че дългите преходи не са силата на Twingo. По каталог максималната му скорост е 170 км/ч, но практиката показва, че границата от 120 км/ч не е препоръчително да се преминава. С подобна и под тази скорост автомобилчето се справя идеално и в извънградска среда.
Цена
Цената на Twingo е 15 9900 лева - факт, който автоматически я прави атрактивна за чисто нов автомобил. Като обърнете внимание на базовото оборудване, ще се убедите, че особено за подобен род автомобили то е повече от достатъчно. Така че, ако сте дама с изискан френски вкус или мъж, желаещ да подари на половинката си подарък на четири колела в стил Ар Нуво, не пренебрегвайте предложението, наречено Twingo.
Цената на Twingo е 15 9900 лева - факт, който автоматически я прави атрактивна за чисто нов автомобил. Като обърнете внимание на базовото оборудване, ще се убедите, че особено за подобен род автомобили то е повече от достатъчно. Така че, ако сте дама с изискан френски вкус или мъж, желаещ да подари на половинката си подарък на четири колела в стил Ар Нуво, не пренебрегвайте предложението, наречено Twingo.
Технически характеристики | |
Модел | Renault Twingo 1.2 16V |
Работен обем | 1 149 куб. см |
Мощност | 75 к.с. при 5 500 об/мин. |
Максимален въртящ момент | 107 Нм при 4 250 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Брой врати | 3 |
Общо тегло | 950 кг |
Допустимо натоварване | 420 кг |
Обем на багажника | 230 - 959 литра |
Дължина | 3 600 мм |
Широчина | 1 654 мм |
Височина | 1 470 мм |
Междуосие | 2 367 мм |
Разход на гориво градски | 7.5 л/100 км |
Разход на гориво извънградски | 4.7 л/100 км |
Разход на гориво смесен | 5.7 л/100 км |
Максимална скорост | 170 км/ч |
Ускорение от 0 до 100 км/ч | 12 сек. |
Вестник "Авто Пазар"
Коментари