BMW 1
С новото поколение на BMW Серия 1 задното предаване започва своето прощално турне в компактния клас. За съпровождащата музика се грижи оркестър, съставен от модерни бензинови двигатели с принудително пълнене. Първите впечатления от версията 118i със 170 к.с. трябва да отговорят на въпроса дали си заслужава инвестицията в билет за въпросното турне.
Затягайте коланите, сега става „яко”: Urban Line, Sport Line, Efficiencytainment и бутон за промяна на изживяването при шофиране – който разглежда каталога на новото BMW Серия 1, седнал в любимото си уютно кьоше в кухнята, вместо на ултрамодерен дизайнерски диван, има голяма вероятност внезапно да се почувства остарял.
Все пак най-важното от първата генерация на модела е съхранено – идеята за динамичен компактен автомобил с класическа компановка, включваща надлъжно монтиран отпред двигател и задвижване на задните колела. Тъй като обаче тази концепция се отразява на оползотворяването на вътрешното пространство почти по същия „благотворен” начин, по който безбройните шоута за търсене на музикални таланти влияят на музикалната култура, на инженерите от Мюнхен им се е наложило да направят автомобила доста по-голям – в случая с 8,5 см по-дълъг и с 1,7 см по-широк. Междуосното разстояние достига до 2,69 метра срещу 2,66 метра досега.
С една идея по-удобен
Дали сега моделът е станал подходящ за семейна употреба и дълги пътувания? Е, силно казано. Но няма как да се отрече, че докато досега задните места бяха почти негодни за удобно пътуване, сега там без проблем може да се побере човек с ръст над средния. На първия ред водачът и спътника му седят доста близо един до друг, но мястото е достатъчно. Както обикновено, BMW са прехвърлили управлението на голяма част от основните функции в автомобила към главния контролер на системата iDrive и директните бутони около него – стига разбира се клиентът да е избрал въпросната командна система от дългата 36 страници ценова листа.
Бутонът за избор на усещане от шофирането се предлага напълно безплатно. Той променя реакциите на кормилната уредба и настройките на педала на газта, а при наличието на адаптивно окачване (2169 лева) регулира и твърдостта на амортисьорите. Може би най-приятното удоволствие за водача идва от стартовия бутон, който събужда от сън четирицилиндровия турбодвигател. Задвижващият агрегат е с работен обем 1,6 литра и разполага с променливо управление на клапаните Valvetronic, автоматично регулиране на разпределителните валове Vanos, както и с двуструен турбокомпресор.
Звучи ви като Mini Cooper S? Абсолютно вярно – задвижването на 118i е базирано именно на мотора от този модел и развива 170 к.с. и 250 Нм. Според техническите характеристики максимумът на кривата на въртящия момент се достига още при 1500 об./мин, но в реалността устремът идва някъде малко преди достигането на 2000 оборота. Над тази стойност моторът с директно впръскване на горивото в цилиндрите с ентусиазъм набира обороти чак до максимално постижимите 6800 завъртания на коляновия вал в минута. При спортен стил на шофиране бързото превключване на предавките е задължително, като при „единицата” типично за BMW тази процедура се извършва много точно, макар и с малко особено усещане от движението на скоростния лост. Симпатичен ефект е характерното „покашляне” на турбокомпресора при по-динамична смяна на предавките.
За тези, които не обичат да превключват скорости, има две алтернативи: едната е през повечето време просто да карат на висока предавка, което благодарение на неимоверно по-богатия в сравнение с предшественика резерв от тяга е детска игра; другата е да поръчат осемстепенната автоматична трансмисия от списъка с допълнителна екипировка – срещу 4249 лева.
Всеки има сoбствен стил
Иска ви се автомобилът ви да харчи колкото се може по-малко? Тогава модусът Eco Pro е нещо точно за вас. В този режим реакциите на двигателя са леко забавени, а специален индикатор под оботомера препоръчва най-подходящата за ситуацията предавка или просто ви съветва да отпуснете газта. Заедно с това, системата информира за това колко километра допълнителен пробег сте спечелили с икономичното си каране и при поискване изобразява различни диаграми за разхода на гориво – за целта BMW са измислили термина Efficiencytainment. Ако успеете да карате достатъчно ефективно, електронният „съветник” обещава икономия от около 20 процента.
Стига да предпочитате, автомобилът може да ви информира и за съвсем други неща: по желание на неподвижно монтирания централен екран с диаметър 8,8 инча се появяват две скали, които показват мощността и въртящия момент, с които разполагате към даден момент. А този автомобил предлага динамика в изобилие – дори в режим Comfort стегнатата настройка на окачването ще задоволи потребностите на по-спортните натури. Комфортът на возене е станал значително по-плавен в сравнение с предишното поколение на модела, но „единицата” изобщо не се е отказала да полира спортния имидж на марката. Машината сменя посоката на движение с охота, страничното накланяне е много слабо, изписването на завои става като по учебник. Благодарение на задното предаване в кормилната уредба не се усещат никакви негативни влияния от задвижващия тракт, а променливата настройка на системата допълнително улеснява паркирането. Като цяло управлението дава прекрасна обратна връзка и реагира дори по-спонтанно в сравнение с първата „единица”. В режим Sport воланът става още по-остър, без това да носи някакви реални предимства. Специално в комбинация с 18-цоловите колела бихме си пожелали по-големи различия в настройките на различните режими на работа.
За пръв път BMW предлага за свой модел две различни стилистични линии, като всяка от тях понадлежи на доплащане от 3747 лева. Sport Line се отличава със спортни седалки и волан, както и с декоративни елементи в червено. А какво се крие зад Urban Line? Бели декорации отвън и отвътре плюс бели колела.
Независимо дали човек ще го намери за „як” или не: зад новата си маска втората генерация на BMW Серия 1 си остава един необикновено динамичен за компактния клас автомобил, който вече може да се похвали със значително по-добър комфорт и повече вътрешен обем. Така че – затегнете коланите!
Текст: Йенс Драле / AMS
Новото BMW 1 |
С новото поколение на BMW Серия 1 задното предаване започва своето прощално турне в компактния клас. За съпровождащата музика се грижи оркестър, съставен от модерни бензинови двигатели с принудително пълнене. Първите впечатления от версията 118i със 170 к.с. трябва да отговорят на въпроса дали си заслужава инвестицията в билет за въпросното турне.
Затягайте коланите, сега става „яко”: Urban Line, Sport Line, Efficiencytainment и бутон за промяна на изживяването при шофиране – който разглежда каталога на новото BMW Серия 1, седнал в любимото си уютно кьоше в кухнята, вместо на ултрамодерен дизайнерски диван, има голяма вероятност внезапно да се почувства остарял.
Все пак най-важното от първата генерация на модела е съхранено – идеята за динамичен компактен автомобил с класическа компановка, включваща надлъжно монтиран отпред двигател и задвижване на задните колела. Тъй като обаче тази концепция се отразява на оползотворяването на вътрешното пространство почти по същия „благотворен” начин, по който безбройните шоута за търсене на музикални таланти влияят на музикалната култура, на инженерите от Мюнхен им се е наложило да направят автомобила доста по-голям – в случая с 8,5 см по-дълъг и с 1,7 см по-широк. Междуосното разстояние достига до 2,69 метра срещу 2,66 метра досега.
С една идея по-удобен
Дали сега моделът е станал подходящ за семейна употреба и дълги пътувания? Е, силно казано. Но няма как да се отрече, че докато досега задните места бяха почти негодни за удобно пътуване, сега там без проблем може да се побере човек с ръст над средния. На първия ред водачът и спътника му седят доста близо един до друг, но мястото е достатъчно. Както обикновено, BMW са прехвърлили управлението на голяма част от основните функции в автомобила към главния контролер на системата iDrive и директните бутони около него – стига разбира се клиентът да е избрал въпросната командна система от дългата 36 страници ценова листа.
Бутонът за избор на усещане от шофирането се предлага напълно безплатно. Той променя реакциите на кормилната уредба и настройките на педала на газта, а при наличието на адаптивно окачване (2169 лева) регулира и твърдостта на амортисьорите. Може би най-приятното удоволствие за водача идва от стартовия бутон, който събужда от сън четирицилиндровия турбодвигател. Задвижващият агрегат е с работен обем 1,6 литра и разполага с променливо управление на клапаните Valvetronic, автоматично регулиране на разпределителните валове Vanos, както и с двуструен турбокомпресор.
Звучи ви като Mini Cooper S? Абсолютно вярно – задвижването на 118i е базирано именно на мотора от този модел и развива 170 к.с. и 250 Нм. Според техническите характеристики максимумът на кривата на въртящия момент се достига още при 1500 об./мин, но в реалността устремът идва някъде малко преди достигането на 2000 оборота. Над тази стойност моторът с директно впръскване на горивото в цилиндрите с ентусиазъм набира обороти чак до максимално постижимите 6800 завъртания на коляновия вал в минута. При спортен стил на шофиране бързото превключване на предавките е задължително, като при „единицата” типично за BMW тази процедура се извършва много точно, макар и с малко особено усещане от движението на скоростния лост. Симпатичен ефект е характерното „покашляне” на турбокомпресора при по-динамична смяна на предавките.
За тези, които не обичат да превключват скорости, има две алтернативи: едната е през повечето време просто да карат на висока предавка, което благодарение на неимоверно по-богатия в сравнение с предшественика резерв от тяга е детска игра; другата е да поръчат осемстепенната автоматична трансмисия от списъка с допълнителна екипировка – срещу 4249 лева.
Всеки има сoбствен стил
Иска ви се автомобилът ви да харчи колкото се може по-малко? Тогава модусът Eco Pro е нещо точно за вас. В този режим реакциите на двигателя са леко забавени, а специален индикатор под оботомера препоръчва най-подходящата за ситуацията предавка или просто ви съветва да отпуснете газта. Заедно с това, системата информира за това колко километра допълнителен пробег сте спечелили с икономичното си каране и при поискване изобразява различни диаграми за разхода на гориво – за целта BMW са измислили термина Efficiencytainment. Ако успеете да карате достатъчно ефективно, електронният „съветник” обещава икономия от около 20 процента.
Стига да предпочитате, автомобилът може да ви информира и за съвсем други неща: по желание на неподвижно монтирания централен екран с диаметър 8,8 инча се появяват две скали, които показват мощността и въртящия момент, с които разполагате към даден момент. А този автомобил предлага динамика в изобилие – дори в режим Comfort стегнатата настройка на окачването ще задоволи потребностите на по-спортните натури. Комфортът на возене е станал значително по-плавен в сравнение с предишното поколение на модела, но „единицата” изобщо не се е отказала да полира спортния имидж на марката. Машината сменя посоката на движение с охота, страничното накланяне е много слабо, изписването на завои става като по учебник. Благодарение на задното предаване в кормилната уредба не се усещат никакви негативни влияния от задвижващия тракт, а променливата настройка на системата допълнително улеснява паркирането. Като цяло управлението дава прекрасна обратна връзка и реагира дори по-спонтанно в сравнение с първата „единица”. В режим Sport воланът става още по-остър, без това да носи някакви реални предимства. Специално в комбинация с 18-цоловите колела бихме си пожелали по-големи различия в настройките на различните режими на работа.
За пръв път BMW предлага за свой модел две различни стилистични линии, като всяка от тях понадлежи на доплащане от 3747 лева. Sport Line се отличава със спортни седалки и волан, както и с декоративни елементи в червено. А какво се крие зад Urban Line? Бели декорации отвън и отвътре плюс бели колела.
Независимо дали човек ще го намери за „як” или не: зад новата си маска втората генерация на BMW Серия 1 си остава един необикновено динамичен за компактния клас автомобил, който вече може да се похвали със значително по-добър комфорт и повече вътрешен обем. Така че – затегнете коланите!
Текст: Йенс Драле / AMS
BMW 1-series модел 2012 - видео
Коментари